صادرکنندگان کالا در گفت‌وگو با جام‌جم مطرح کردند

سنگ‌اندازی عربستان علیه ایران در بازار عراق

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: یکی از امن‌ترین مرزها و راه‌ها برای صادرات‌کنندگان ایرانی، مرزها و پایانه‌های خوزستان است و تولیدکنندگان می‌توانند با بهره‌گیری از این ظرفیت، صادرات به کشور عراق که یک فرصت طلایی است را افزایش دهند.
کد خبر: ۹۵۷۲۵۳
خوزستان محور صادرات ایران به عراق

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، بیژن پناهی‌زاده ضمن بیان این مطلب افزود: با توجه به وضعیتی که بین کشور عراق و ترکیه پیش آمده، فرصت بسیار خوبی است تا صادرکنندگان ایرانی این فرصت را غنیمت بشمارند و به صادرات محصولات خود به کشور عراق بپردازند.

وی افزود: یکی از مشکلات واحدهای تولیدی رکودی است که در بازار داخلی وجود دارد و می‌توان با استفاده از بازار عراق به رونق این واحدها کمک کرد و به توسعه تجارت و صادرات میان دو کشور پرداخت.
پناهی‌زاده تصریح کرد: با توجه به شرایط کشور عراق، برای آن‌ها یک مزیت است که از تولیدات کشور ما استفاده کنند و در این زمینه باید تمام موانع پیش پای صادرات برداشته شود تا صادرکنندگان بتوانند از فرصت پیش‌آمده به خوبی بهره‌مند شوند.

پناهی ادامه داد: باید از فرصت طلایی به دست‌آمده استفاده کرد و همه مسئولین با هم همراه شوند و موضوع صادرات به عراق را جزو اولویت‌های خود قرار دهند تا شاهد توسعه صادرات به این کشور باشیم.
پناهی‌زاده عنوان کرد: اکنون دیگر این بهانه برای صادرکنندگان ایرانی نیست که تجار ترکیه، راحت‌تر می‌توانند به عراق کالا و خدمات صادر کنند. بنابراین باید از این فرصت طلایی صادرات نهایت استفاده را برد.

وی گفت: اگر در بحث حمل و نقل، استانداری، پایانه‌ها و ... مشکلاتی وجود دارد باید مسئولین تلاش کنند تا همه این مشکلات حل شوند و بحث صادرات به کشور عراق به شدت پیگیری شود تا این فرصت مهم را از دست ندهیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خوزستان خاطرنشان کرد: خوزستان می‌تواند به عنوان محور صادرات ایران به عراق قرار گیرد. امیدواریم از این فرصت طلایی استفاده کنیم و با همراهی همه دستگاه‌ها در استان بتوانیم صادرات به عراق را توسعه دهیم و در این راستا از همه ظرفیت‌های تولید داخل بهره بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها