یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون احتمال برکناری معاون عربی وزیر خارجه گفت: احتمالا مسئولان مربوطه به این نتیجه رسیده باشند که در حال حاضر امیر عبداللهیان بهترین گزینه برای مسایل مربوط به کشورهای حوزه عربی است،به همین دلیل به نظر می رسد تصمیم احتمالی در رابطه با برکناری وی تغییر کرده باشد.
کد خبر: ۹۰۰۲۰۹
برکناری معاون وزیر خارجه متوقف شده است/ اختلاف بر سر عربستان علت شایعات بود

محمد صالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، با اشاره به انتشار اخباری پیرامون برکناری احتمالی امیر عبداللهیان"معاون وزیر امور خارجه" گفت: در وزارت خارجه به دنبال تغییر آقای عبداللهیان بودند اما در حال حاضر ظاهرا این موضوع مسکوت مانده است و تصمیم مسئولان در این زمینه هنوز مشخص نیست.

وی در عین حال افزود: سکوت خبری شاید به این دلیل باشد که مسئولان به این نتیجه رسیده باشند که در حال حاضر امیر عبداللهیان بهترین گزینه برای پیگیری مسایل مربوط به کشورهای حوزه عربی است،به همین دلیل احتمال دارد تصمیم مسئولان در رابطه با برکناری وی تغییر کرده باشد.

نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس، سیاست ایران در قبال عربستان را یکی از دلایل مطرح شدن زمزمه برکناری معاون وزیر خارجه دانست و تصریح کرد: سیاست ما در قبال عربستان در حوزه دیپلماسی بود و مقداری حالت مسامحه داشت اما آقای عبداللهیان دیپلماتی است که بر مواضع انقلابی و منافع ملی تاکید بسیار داشته و روی این موضوع اصرار می کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: گستاخی هایی که در حال حاضر عربستان دارد نسبت به دهه گذشته بیشتر شده و تصور می کنند که می توانند برای مسایل منطقه با حمایت آمریکا تصمیم بگیرند.

وی اظهار داشت: برخی از مسئولان تصور می کردند اگر دیپلماسی نرم تری در مقابل عربستان داشته باشیم نتیجه بهتری می گیریم اما با شکست مواجه شد؛بنابراین باید دیپلماسی قوی تری را در پیش بگیریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها