کمپانی کره ای سامسونگ، در حال حاظر اولین سازنده ی برتر گوشی های هوشمند در جهان به شمار میآید. این ابر کمپانی، مدت نسبتا زیادیست که در لیست های برترین ها همیشه در قسمت بالایی جدول حاظر بوده است با اینکه حتی در برخی دوره ها افت هایی در فروش و سوددهی داشته اند با این حال به سرعت خود را پیدا کرده و در مسیر درست، حرکت خود را ادامه داده است.
کد خبر: ۸۹۰۰۷۳
سامسونگ به عنوان سومین کمپانی ارزشمند در جهان شناخته شد

به گزارش جام جم کلیک ، این غول کره ای ماه گذشته از پرچمداران جدید خود رونمایی کرد و با توجه به خبر های منتشر شده، پرچمداران سامسونگ در تعداد های بالا در حال فروش هستند و انتظار میرود اس 7 رکورد فروش تمامی گلکسی های پیشین را بشکند. اکنون Brand Finance گزارش جدیدی در مورد ارزش این کمپانی منتشر کرده است.

همان طور که گفته شد ، سامسونگ با اینکه کمپانی شماره یک در زمینه تولید گوشی های هوشمند است اما آیا این کمپانی کره ای، با ارزش ترین کمپانی جهان هم هست یا خیر؟

جواب این سوال منفی است اما با این حال ، سامسونگ تا رسیدن به افتخار با ارزش ترین کمپانی جهان فاصله ی چندانی ندارد.

بر اساس نتایج بدست آمده از سوی Brand Finance، اکنون سامسونگ سومین کمپانی با ارزش در جهان است.

اپل در رتبه اول قرار گرفته و گوگل نیز جایگاه دوم را در بین با ارزش ترین کمپانی های از آن خودکرده است.

آمازون و مایکروسافت نیز با وجود تمام فشار هایی که در این مدت بر این کمپانی ها بوده است، جایگاه خود را به عنوان چهارمین و پنجمین کمپانی های با ارزش در جهان حفظ کرده اند اما نکته جالب این گزارش، قرار گرفتن اوپراتور های ورایزون و At&T در جایگاه ششم و هفتم جدول است در حالی که اوپراتور های WalMart و China Mobile و سپس Wells Fargo به ترتیب جایگاه های هشتم تا دهم با ارزش ترین کمپانی جهان را تصاحب کرده اند.

بر اساس اطلاعات بدست آمده، کمپانی سامسونگ در سال 2015، مبلغ 1.5 میلیارد دلار به ارزش خود اضافه کرده است که ارزش کلی این کمپانی را به مبلغ 83.2 میلیارد دلار رسانده است.

بخش موبایل این کمپانی دلیل اصلی افزایش ارزش آن بوده است و سامسونگ توانسته موضع خود را به عنوان برند اول در کشور هند حفظ کند و فروش خود را نسبت به سال 2014 در این کشور بهبود دهد.

هر چند بازار گوشی های هوشمند در چین همچنان یک مشکل بزرگ برای سامسونگ به شمار میرود جایی که رقیب این کمپانی یعنی اپل فروش زیادی در این کشور دارد.

سامسونگ در حال برنامه ریزی برای ارائه چند مدل گوشی ویژه برای بازار چین است اما با در نظر گرفتن رقابت در بین کمپانی های آسیایی و دیگر فاکتور ها، سامسونگ کار سختی را برای جا افتادن در بازار چین پیش رو دارد.

با این حال هر اتفاقی ممکن است و باید صبر کرد و دید تا پایان سال چه اتفاقاتی خواهد افتاد.

به هر حال سامسونگ در سال 2015 توسط InterBrand به عنوان هفتمین برند برتر در جهان شناخته شد و این کمپانی از دید BrandFinance دومین برند با ارزش جهان در سال 2015 بود.

منبع: سخت افزار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها