گوگل در چند سال گذشته برروی یک موضوع جالب کار کرده و می‌خواهد اتصال اینترنت را به دورافتاده‌ترین نقاط جهان ببرد. پروژه لون مدت زمان زیادی از شروعش می‌گذرد، در واقع از زمانی که گوگل اولین بار درباره آن صحبت کرد و اکنون می‌خواهد این پروژه را گسترش بدهد و اینترنت را به مردم واقعی ارائه کند. کشور هند دارای مناطق دورافتاده بسیاری است و برای همین گوگل قصد دارد بالون‌های اینترنت خود را در آنجا ارائه کند.
کد خبر: ۸۸۷۹۹۲
اینترنت رایگان با بالون گوگلی

به گزارش جام جم کلیک ،‌ یک معاون گوگل در هند، به اکونومیک تایمز گفت: ما برای رسیدن به هدف خود، به همکاری شرکاری محلی‌مان نیازمندیم. ما نمی‌توانیم پروژه لون را بدون همکاری شرکای مخابراتی راه ببریم. تاکنون نیز با تعداد بسیاری از آن‌ها در این باره گفتگو کرده‌ایم.

گوگل قبلا این پروژه را در تلسترای استرالیا انجام داده‌ است، اما در مقیاسی کوچک با تنها 20 بالون! گزارش می‌شود، این شرکت در حال همکاری با یک شریک محلی اش، در مقیاسی کامل در هند است که البته هنوز تایید نشده‌ است.

در پروژه لون، گوگل تنها زیرساخت لازم را به‌طور شناور در آسمان ارایه می‌کند. سرویس اینترنت واقعی را شریک محلی گوگل ارائه داده و همین تفاوت پروژه گوگل با خدمات رایگان فیس‌بوک است که در حال حاضر در هند ممنوع شده‌است.

منبع: آی تی رسان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها