ملت حماسه‌ساز ایران که همواره در مقاطع حساس، خوش درخشیده‌اند، پس از حضور باشکوهی که در راهپیمایی 22 بهمن داشته‌اند، فردا در پای صندوق‌های رای، حماسه‌ای دیگر خواهند آفرید.
کد خبر: ۸۸۴۶۱۰
هر رای؛ برگی برنده به نفع اقتدار نظام

طبق تجربیات گذشته بر این باوریم که هر رای مردم، برگ برنده‌ای به نفع اقتدار نظام و منافع ملی و در جهت مایوس کردن دشمنان است و مردم نیز به این باور رسیده‌اند که انتخابات، فریضه‌ای دینی و ملی و حق هر ایرانی است.

واقعیت این است که هر کس در انتخابات حضور نیابد حق خودش را به دیگری واگذار کرده و ضرر خواهد کرد و اکنون که دو انتخابات مهم، همزمان شده است امیدواریم این همزمانی باعث هم‌افزایی شده و مردم حضوری گسترده داشته باشند.

اما حضور در انتخابات، تنها یک بعد ماجراست و در کنار این بعد، به نوع انتخاب نیز باید توجه کرد زیرا نوع انتخاب و هویت افرادی که در مجلس حضور می‌یابند نیز بر آینده تک‌تک افراد تاثیرگذار است.

یکی از دو انتخاباتی که فردا برگزار می‌شود مربوط به مجلس خبرگان است که جایگاهی رفیع دارد و نباید مباحث سیاسی و جناح‌بندی‌های چپ و راست را به آن تعمیم داد.

همان‌گونه که امام خمینی(ره) فرمودند مجلس خبرگان، پشتوانه ولایت فقیه است و ولایت‌ فقیه هم پشتوانه استقلال، آزادی و تمامیت ارضی است و مردم باید با فرستادن نمایندگان شایسته به این مجلس در جهت تقویت جایگاه ولایت فقیه بکوشند.

مجلس شورای اسلامی هم موقعیت حساسی دارد و در شرایط پسابرجام، ماهیت مجلس آینده در سرنوشت کشور بسیار تاثیرگذار است.

در این میان در سال‌های اخیر شاهد پدیده نامطلوبی هستیم که نمایندگان را به دو دسته دولتی و ضددولتی تقسیم می‌کنند که تقسیم‌بندی بسیار اشتباهی است.

نماینده مجلس باید کاردان، بصیر و ولایتمدار باشد و نباید کاردانی نماینده را در همراهی یا ضدیت با دولت سنجید.

نماینده باید در سازندگی و پیشبرد امور کشور همراه دولت باشد و در عین حال بر فعالیت‌های دولت نظارت کند و هرجا لغزش و ضعفی از سوی دولت دید، با استفاده از ابزارهایی که دارد دولت را به مسیر اصلی برگرداند.

مجلس شورای اسلامی، مسئول تهیه نقشه راه کشور است و امیدواریم مجلس قدرتمندی شکل بگیرد که بتواند نقشه راهی تدوین کند که عزت و عظمت و رفاه ملت را به‌همراه بیاورد و در ضمن دارای استانداردهایی باشد که از سوی دولت قابل پیاده کردن باشد.

این مجلس قدرتمند شکل نخواهد گرفت مگر با حضور گسترده و آگاهانه مردم پای صندوق‌های رای و امیدواریم فردا در حماسه‌ای دیگر شاهد این حضور باشیم.

محمدرضا باهنر - نایب‌ رئیس مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها