محمدجواد لاریجانی در گفت‌وگو با جام‌جم:

رجزخوانی‌ انتخاباتی، سودی برای مردم ندارد

تبلیغات انتخاباتی بیش از 6000 نامزد دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی فردا آغاز می‌شود که با نقش‌آفرینی کمپین‌های مجازی و فعالیت‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی، فضای تبلیغی این دوره از انتخابات تفاوت‌های عمده‌ای با ادوار پیشین دارد.
کد خبر: ۸۸۲۴۸۶
اولویت منافع ملی بر مصالح انتخاباتی

در هفته‌های منتهی به انتخابات، روزی نبوده که گلایه‌ای نسبت به خبرسازی‌های انتخاباتی و شایعه‌پراکنی منتشر نشود و حالا که کمتر از 10 روز تا روز انتخابات باقیست، این‌گونه بداخلاقی‌ها همزمان با برخی رایزنی‌های سیاسی به اوج خود رسیده است.

نمونه این بداخلاقی‌ها، به‌راه افتادن کمپین‌هایی است که بیش از آن‌که به‌دنبال جذب آرای ایجابی باشد، در جست‌وجوی رأی سلبی به برخی نامزدها در دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است.

طبیعی است که در برابر این دست فضاسازی‌ها قانون سکوت نکرده و به تخلفات صورت گرفته رسیدگی خواهد شد، اما افزون بر این، انتظار از نامزدهای حاضر در عرصه رقابت‌ها این است که با در نظر گرفتن منافع ملی و مبنا قرار دادن «قانون»، مانع از آن شوند که برخی مصلحت‌اندیشی‌های انتخاباتی و موضعگیری‌های کاسبکارانه سیاسی، سپهر انتخابات را آلوده کند.

از ساعت 8 صبح فردا که رقابت‌های دهمین دوره انتخابات مجلس وارد فاز تبلیغات محیطی می‌شود، نگاه‌های جهانی به رفتار سیاسی مردم و نخبگان سیاسی ایران دوخته خواهد شد که چگونه الگوی انقلابی مردم‌سالاری دینی را پیاده می‌کنند.

بی‌تردید اگر این الگو با رعایت اخلاق انتخاباتی و عمل به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، به برگزاری رقابت‌ سالم و قانونی منتهی شود، دیگر کشورهای منطقه که تشنه دموکراسی هستند، بیش از پیش جذب آرمان‌های انقلابی خواهند شد، اما اگر برخی کوته‌بینی‌ها، باعث شود تا منافع ملی تحت‌الشعاع تمایلات فردی قرار گیرد، آنگاه تبلیغات انتخاباتی نتیجه‌ای عکس در بر خواهد داشت و به برخی گسست‌های سیاسی خواهد افزود.

مصطفی انتظاری هروی - روزنامه‌نگار

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها