رئیس قوه قضائیه پس از نامه‌نگاری نماینده تهران پرونده وزیر صنعت، معدن و تجارت را به دادستانی تهران ارجاع داد.
کد خبر: ۸۷۱۴۵۶
پرونده وزیر صنعت به دادستانی تهران ارجاع شد

به گزارش جام جم آنلاین، پس از طرح سوال حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس از محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در صحن علنی مجلس مبنی بر چرایی عضویت همزمان نعمت‌زاده در رأس این وزارتخانه و هیأت مدیره و مدیر عاملی 19 شرکت خصوصی مربوط به پتروشیمی‌ها که منجر به کارت زرد نمایندگان به وزیر صنعت شد، رسایی طی نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، با اعلام اینکه «از آنجا که نعمت‌زاده طی دو سال گذشته برخلاف قانون اساسی و قانون ممنوعیت مدیران دولتی دو شغله‌ها به طور همزمان در این شرکت‌ها و وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئولیت داشته»، درخواست اعمال قانون و انفصال از خدمت نعمت‌زاده را کرد.

رسایی گفت: علیرغم اینکه نعمت‌زاده سه کارت زرد گرفته اما استیضاح وی در هیأت رئیسه اعلام وصول نشد و آقای لاریجانی تنها طی نامه‌ای، عدم قانع شدن نمایندگان از پاسخ های وزیر صنعت را به آقای روحانی ابلاغ کردند.

وی افزود: انتظار این بود که آقای رئیس‌جمهور خودشان اقدام و آقای نعمت‌زاده را با توجه به این تخلفات محرز برکنار کنند اما این کار را نکردند. برای همین بنده طی نامه‌ای در تاریخ 28 آذرماه سال جاری از آیت الله آملی لاریجانی درخواست کردم تا مطابق قانون با وزیر صنعت برخورد کنند و بر اساس قانون نعمت‌زاده باید انفصال از خدمت شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: پس از پیگیری بنده مشخص شد که رئیس قوه قضائیه در تاریخ 9 دی‌ماه، جهت طی مراحل قضایی این موضوع را به دادستان تهران ارجاع داده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها