گفت‌وگوی «جام‌جم» با دست‌اندرکاران برنامه گفت‌وگو محور تلویزیون

«صف اول» مطالبه‌گری

صداوسیما در هفته دولت عملکرد درخشانی داشت و هریک از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی با توجه به ماموریتی که به عهده دارند از زوایای مختلف عملکرد دولت را در حوزه‌های مختلف انعکاس دادند.
کد خبر: ۸۳۱۳۸۱
عملکرد دو سویه رسانه ملی‌ در هفته دولت

اقدام رسانه ملی در این هفته متعادل و متوازن بود و وزرا در شبکه‌های مختلف حضور داشتند و فعالیت‌هایشان را تشریح کردند. در کنار این افراد کارشناسان هم حضور داشتند و موضوعات متعدد مورد بررسی قرارگرفت.

مخاطبان در ساعات مختلف شبانه‌روز شنونده و بیننده گزارش‌های مختلف از دولت یازدهم بودند. در این مباحث مخاطبان بیشتر با فعالیت سازمان‌ها و نهادهای مختلف آشنا شدند.

صداوسیما حق مطلب را ادا و هر آنچه که توسط دولت به انجام رسیده بود را با اطلاع‌رسانی مناسب به مخاطبان رسانه ارائه کرد.

ضمن این‌که امسال فعالیت‌ها و برنامه‌های دولت در ابعاد مختلف مورد توجه برنامه‌ها و بخش‌های خبری به شکل ویژه قرار گرفت و در این بخش‌ها هم شاهد برنامه‌های متعددی بودیم. در واقع نسبت به سال‌های قبل برنامه‌های متنوعی از شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی پخش شد.

مسائل مطرح شده در هفته دولت کاملاً با بدنه جامعه تطابق داشت و موضوعات به شکل ملموس طرح شد تا برای مخاطبان از هر قشری که هستند، کاربردی باشد.

در واقع عملکرد سازمان یکسویه نبود. برنامه‌ها صرفاً رویکرد اطلاع‌رسانی نداشتند، بلکه رسانه ملی با تدارک برنامه‌های گفت‌وگومحور فضای تعاملی و دو سویه ایجاد کرد تا مجریان برنامه‌ها با طرح سئوالات متنوع مطالبات مردم را با دولتمردان در میان بگذارند و آنها هم به صورت شفاف پاسخگوی سئوالات مردم باشند.

می‌توان گفت این فضای متعادل تاثیرات بسیار مثبتی به همراه داشت تا مردم بدانند صداوسیما بدون این‌که قضاوت کند فضای تعاملی شکل داده است. معتقدم صداوسیما امسال نمره قبولی بالایی کسب می‌کند.

ارائه چنین گزارش‌هایی نقش امیدافزایی هم در میان مردم دارد. بدون تردید وقتی مردم در جریان امور باشند، انگیزه و امیدهایشان بیشتر می‌شود.

دکتر محمدقلی میناوند - مدرس دانشکده ارتباطات صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمدقلی میناوند//رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
۰
۰
سلام
بنده نویسنده این مطلب نیستم! بنده در یك مصاحبه تلفنی تنها از متوازن و منطقی بودن عملكرد صداوسیما در هفته دولت نسبت به گذشته سخن گفتم و نكات مثبت و منفی عملكرد را با هم ذكر كردم و صفاتی مانند درخشان و .. را هم مطلقا به كار نبرده ام. به نظرم اگر آنچه من گفته ام با امانتداری منتشر می شد بیشتر به نفع رسانه ملی و روزنامه جام جم بود. بنده حق خود را برای ارسال یادداشت اعتراض به روزنامه جام جم محفوظ می دانم!

نیازمندی ها