بعضی‌ها نمی‌دانم چرا بعضی وقت‌ها بعضی توقعات بیجا و بی‌مورد دارند. مثلا الان که صحبت از بیانیه هسته‌ای در میان است، توقع دارند که قیمت همه چیز بکشد پایین؛ از شیرمرغ گرفته تا جان آدمیزاد و پراید که ارتباط تنگاتنگی با هم دارند.
کد خبر: ۸۱۹۳۰۴
حرف مرد یکی است؟

حال آن که اصلا این‌طوری نیست و این غلط است که یک همچین تصورات غلطی داشته باشیم. مگر چه خبر است؟... بعضی کالاها و خدمات، همچین الکی گران نشده‌اند که حالا الکی ارزان شوند. ظاهرا عده‌ای چنان دستپاچه شدند که خیال کردند توافق هسته‌ای قرار است شاخ غول بشکند. طرف الان دچار دغدغه شده که اگه تحریم‌ها برداشته شود و رفت و آمد ما با کشورهای اروپایی بیشتر شود؛ حالا چی باید بپوشیم؟!

شما را به خدا سطح تصورات و توقعات را می‌بینید؟ خنده‌دار است.

فذا جای تشکر دارد که وزیر محترم صنایع، خیلی صریح و قاطع از ثابت ماندن قیمت انواع خودرو داخلی پس از حصول توافق هسته‌ای خبر دادند، حتی اگر نرخ ارز هم پایین بیاید، باز دلیل نمی‌شود که خودرو ارزان شود.

عرایض وزیر صنایع: «قیمت خودروهای داخلی پس از توافق هسته‌ای کاهش نمی‌یابد، اما اگر نرخ ارز کاهش یابد، ممکن است قیمت خودروهای خارجی کاهش یابد.»

جا دارد که همین‌جا به جناب وزیر خسته نباشید عرض کنیم و بابت این صراحت کلام و شفافیت و شیب ملایم در تثبیت و تنظیم قیمت‌ها، از ایشان تشکر کنیم. این مواضع اصولی، بار دیگر، مشت محکمی است بر دهان برخی یاوه‌گویان و مهمل‌بافان که الکی و بیخودی، رطب و یابس را به هم می‌بافند و توافق هسته‌ای را به چیزهای دیگری ربط می‌دهند که اصلا ربطی به هم ندارند. کجایند آنهایی که این روزها شایع کرده بودند طرف رفته ماست بخرد؛ آن‌قدر ارزان بوده که وقتی صدتومانی داده، بقیه‌اش را به او پراید داده‌اند. ها، بخورد!

این ثبات رای و عدم تغییر مواضع اقتصادی هم خیال نکنید که فقط مختص ماست که بر ماست؛ خیر، دیگران هم بکنند آنچه عزیزان کردند. به عنوان مثال، توجه شما را جلب می‌کنم به عرایض معقول جناب آقای طهماسب مظاهری، رئیس اسبق بانک مرکزی که گفتند پول نفت ایران در چین بلوکه نیست.

ادامه عرایض: «این دارایی‌ها در طبقه‌بندی بلوکه‌ها قرار نمی‌گیرد، اما بدتر از بلوکه است و چینی‌ها آن را بعد از توافق هسته‌ای هم پس نمی‌دهند.»

ملاحظه فرمودید؟... بی‌خود که ما در این سال‌ها ارتباطات اقتصادی تنگاتنگی با برادران چینی‌مان نداشته‌ایم. هم مسئولان اقتصادی آنها بر مواضع حساس خود پای می‌فشارند؛ هم مدیران و مسئولان اقتصادی ما که الهی قربانشان بشوم من به تنهایی!

رضا رفیع - جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سهامدار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
۰
۰
كاشكی یه آدم پیدا بشه بره همه ی فیلمایی رو كه آقایون میگفتن گرونی خودرو به خاطر تحریماست رو پیدا كنه بذاره جلوشون اونوقت ببینیم چی میگن.دروغ گفتن كه كنتور نداره.....

نیازمندی ها