معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه:

توافق مطلوب را فدای تاریخ زمانی نمی کنیم

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران گفت: هرچند ۱۰ تیر برای پایان مذاکرات هسته ای ایران و ۱+۵ در نظر گرفته شده است اما توافق خوب و مطلوب را هرگز فدای تاریخ زمانی نمی کنیم و هیچ تاریخ مشخصی برای ما مقدس نیست.
کد خبر: ۸۰۸۸۲۰
توافق مطلوب را فدای تاریخ زمانی نمی کنیم

سید عباس عراقچی گفت: ما در دقایق پایانی بازی بسیار طولانی هستیم و پس از حدود دو سال مذاکره و دو بار تمدید آن، هم اکنون در شرایطی قرار داریم که به 10 تیر نزدیک می شویم؛ امید داریم تا این تاریخ بتوان کار نگارش توافق جامع هسته ای را به سرانجام رساند.

معاون حقوقی و بین الملل وزیر امور خارجه افزود: ما در لوزان به مجموعه ای از راه حل ها برای حل و فصل موضوع هسته ای و رفع تحریم ها رسیدیم؛ در دو سه ماه گذشته سعی کردیم این راه حل ها را با همه جزئیات و ابعادش روی کاغذ بیاوریم.

وی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که توافق، حالت جمع و جوری پیدا کرده و شکلی به خودش گرفته است و متنی حدود 20 صفحه از توافق اصلی خواهیم داشت که با ضمیمه هایش حدود 60 صفحه می شود؛ بویژه در ضمیمه ها که به شکل و مجموعه واحدی نرسیده ایم و تلاش ها در این باره ادامه دارد.

عراقچی گفت: همکارانم در سطح کارشناسی مذاکرات را ادامه می دهند و تقریباً از حدود 10 روز پیش در وین مستقرند و کارها را ادامه می دهند.

معاون وزیر امور خارجه افزود:‌ امشب راهی وین می شویم و تا 10 تیرماه در آنجا مستقر خواهیم بود تا بتوانیم آخرین کارها را انجام دهیم و به قول معروف، بتوانیم پرانتزهای داخل متن را که حاکی از اختلافات است کاهش دهیم.

هشتمین دور از مذاکرات هسته ای در وین

هشتمین دور از گفت وگوها به منظور ادامه نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) فردا چهارشنبه با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به نمایندگی از کشورهای 1+5 در این مذاکرات حضور دارد در وین آغاز می شود.

سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه ایران صبح چهارشنبه وارد وین می‌شوند.

معاونین وزیرخارجه ایران پیش از ظهر فردا چهارشنبه گفتگوها با هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به منظور نگارش پیش نویس متن برنامه جامع اقدام مشترک را از سر می گیرند.(خبرگزاری صدا و سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی آقا
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
۰
۰
ممنون از زحمات شما . انقدر زحمت كشیدین تبلیغ كردین خسته نشیدین . بازار رو خراب كردید با این همه تبلیغ . آیا پول تحریم تو جیب من یا مردم بد بخت بیچاره ای مثل من می خواد بره ؟
واقعا برای خودم و امثال خودم متاسفم . بعد یه مدت پولی كه بعد توافق می خواد بیاد ایران مثل نفت بوی بد می ده و كثیفه و دست من و امثال من نمی رسه .

نیازمندی ها