یک مقام آگاه در واشنگتن گفت جان کری در ماه جاری میلادی به اروپا سفر می کند تا در آخرین روزهای باقی مانده از مهلت مذاکرات هسته ای 1+5 با ایران، حضور داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۶۹۴۶
کری با پای شکسته به مذاکرات هسته‌ای می پیوندد

به گزارش روزنامه لس آنجلس تایمز، یکی از مقامات بلندپایه وزارت امور خارجه آمریکا این مطلب را عنوان کرد. جان کری هفته گذشته در جریان دوچرخه سواری بین مرز سوئیس و فرانسه، زانوی پایش شکست و از آن زمان تاکنون برای درمان به آمریکا بازگردانده شده است.

این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا گفته است که جان کری 71 ساله به شخصه علاقه مند به پیوستن به مذاکرات قبل از ضرب الاجل اعلام شده در 11 تیرماه است. این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفت: هر زمانی لازم باشد کری حضور یابد، وی آنجا خواهد بود.

لس آنجلس تایمز با تشریح روند عمل جراحی بر روی زانوی پای وزیر خارجه آمریکا نوشته است که روند درمان و بستری جان کری بیش از حد معمول به طول انجامیده و وزارت خارجه از هرگونه اظهارنظر در این خصوص خودداری می کند.

این مقام بلندپایه وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرده است که مقامات آمریکایی اگر مذاکرات از روز یازدهم تیرماه فراتر رود، مخالفتی با تمدید آن نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه در توافق حاصل شده در لوزان به تاریخ مشخصی برای ضرب الاجل اشاره نشده گفت: فکر می کنم همه موافق باشند که این توافق ارزش چند روز بیشتر را داشته باشد.

لس آنجلس تایمز در ادامه نوشته است که دیپلمات ها و کارشناسان معتقدند علیرغم آنکه هنوز درباره برخی مسائل تصمیم گیری نشده است اما توافق جامع هسته‌ای بدست خواهد آمد.

مقامات وزارت خارجه آمریکا می گویند جان کری از طریق تلفن در جریان روند کامل مذاکرات هسته ای با ایران و سایر مسائل و چالش های سیاست خارجی این کشور از جمله بحران یمن و اوکراین قرار دارد. این در حالی است که نمایندگان ایران و گروه 1+5 متشکل از آمریکا، روسیه، انگلیس، فرانسه، چین و آلمان در حال مذاکره برای نگارش متن توافق جامع هسته ای براساس راه حل های بدست آمده در 13 فروردین در لوزان سوئیس هستند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
عبدالله
United States
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۱
۰
۰
با یاری خداوند متعال انشاالله در دور بعد با گردن شكسته درجلسه حاضرمیشود.

نیازمندی ها