معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مساله ادغام ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران را رد کرد.
کد خبر: ۷۹۸۲۶۸
معاون هنری وزیر ارشاد ادغام ارکسترها را تکذیب کرد

علی مرادخانی در جمع خبرنگاران با تکذیب خبر ادغام دو ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر ملی ایران گفت: اصلا چنین چیزی وجود ندارد و ما از این پس یک ارکستر موسیقی ملی ایران و یک ارکستر سمفونیک خواهیم داشت که هر کدام بر اساس ساز و کاری که برای آنها تعریف شده به کار خود ادامه می دهند.

وی در پاسخ به اینکه آیا طرح ادغام ارکسترها را باید لغو شده قلمداد کرد؟ گفت: چنین مساله ای وجود ندارد چرا که من از همان اول با این طرح مخالفت کردم بنابراین باز هم تاکید می کنم که ارکستر ادغام شده ای به نام ارکستر سمفونیک ملی نداریم و هر کدام از دو مجموعه های موسیقایی یاد شده به صورت مجزا به کار خود ادامه می دهند.

چندی پیش بود که علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران در تازه ترین نشست خبری خود اعلام کرد که هر دو ارکستر ملی و سمفونیک تهران از این پس با عنوان ارکستر سمفونیک ملی ایران به فعالیت خود ادامه می دهد.

البته از آن تاریخ به بعد در تمامی اخبار رسمی که برای اجرای این ارکستر به رسانه ها اعلام شد از عنوان «ارکستر سمفونیک ملی» استفاده شد و تعدادی از بزرگان موسیقی پیرامون موضوع ادغام ارکسترهای ملی و سمفونیک تهران اظهارنظر کردند که در فاصله یک ماه گذشته این اظهارنظرها و اخبار مورد تکذیب یا اصلاحیه معاونت هنری وزارت ارشاد قرار نگرفت.

مرادخانی در حالی ادغام این دو ارکستر را نفی می کند که موضوع مدنظر چندین هفته پیاپی بحث داغ محافل موسیقایی و رسانه های مربوطه بوده است. به نظر می رسد مخالفت شدید صاحب نظران موسیقی با این ادغام و همچنین استعفای چند نفر از اعضای این ارکستر ادغام شده باعث شده معاون هنری اجرای این طرح را رد کند.

نکته قابل توجه اینکه اولین بار اصطلاح ارکستر سمفونیک ایران در دعوتنامه ای که از سوی بنیاد رودکی برای نشست خبری علی رهبری به رسانه ها ارسال شد مورد استفاده قرار گرفت و از آن پس نیز از همین عنوان به طور رسمی استفاده شد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها