مجلس سنای آمریکا با اجماع کل اعضا به تصمیمی رأی داد که بر اساس آن از ایران خواسته می شود سه آمریکایی دربند خود را آزاد کند.
کد خبر: ۷۹۷۲۴۹
سنای آمریکا: ایران سه آمریکایی را آزاد کند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فرانس 24، همه 90 عضو حاضر در جلسه روز گذشته از مجموع 100 عضو به این مصوبه غیرالزام آور سنا رای موافق دادند و ضمن طرح این ادعا که سه آمریکایی در ایران زندانی شده اند از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواستند این افراد را آزاد کنند. آمریکایی های زندانی مورد ادعای سنا شامل سعید عابدینی کشیش ایرانی- آمریکایی، امیر حکمتی نظامی سابق نیروی دریایی آمریکا و جیسون رضاییان خبرنگار روزنامه واشنگتن پست هستند.

دولت آمریکا مدعی است که یک آمریکایی دیگر به نان «رابرت لیونسون» 67 ساله کارمند سابق دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (اف.بی.آی) نیز در جزیره کیش حدود هشت سال پیش در شرایطی مبهم مفقود شده است. واشنگتن بارها از تهران درباره این آمریکایی مفقود شده توضیح خواسته است این در حالی است که تهران بارها اعلام کرده که از سرنوشت فرد مورد ادعا بی اطلاع است.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در ماه مارس گذشته از تهران خواست این چهار شهروند ادعایی را آزاد کند.

روز دوشنبه سناتور «میچ مک کانل» رییس اکثریت جمهوری خواه در مجلس سنای آمریکا ابراز امیدواری کرد که تصمیم به رای گذاشته شده در این مجلس برای مطالبه آزادی شهروندان آمریکایی، حاوی «پیامی روشن برای ایرانی ها» باشد.

سناتور بن کاردین عضو ارشد دموکرات ها در کمیته روابط خارجی مجلس سنا نیز از جمهوری اسلامی ایران خواست تا «با آزاد کردن شهروندان آمریکایی به آنها اجازه دهد به کشورشان برگردند» و ابراز امیدواری کرد که ایران «چنین تصمیم صحیحی» اتخاذ کند.

این تحرکات در سنای آمریکا کمی پیش از شروع دور جدید مذاکرات ایران و 5+1 با هدف تحقق توافق بر سر برنامه هسته ای ایران انجام می شود.

جام جم آنلاین- جواد ارشادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
۰
۰
خب مجلس ایران هم مقابله به مثل كند و درخواست آزادی ایرانیان زندانی در آمریكارو عنوان كند

نیازمندی ها