48 نفر در 5 تصادف جان خود را از دست دادند

پایان هفته مـرگبـار در جاده‌های کشور + عکس

نماینده وزارت راه و شهرسازی، محرومیت دو ساله راننده اتوبوس حادثه دیده محور فیروزکوه را که منجر به کشته شدن ۱۲ نفر از هموطنان شد، تایید کرد و گفت:شرکت مربوطه این اتوبوس نیز ۶ ماه مجاز به فعالیت نخواهد بود.
کد خبر: ۷۹۰۹۴۳
خطای انسانی عامل حادثه مرگبار فیروزکوه

هدایتی نیک خان در گفتگوی ویژه خبری افزود: این خودرو طبق مدارک موجود معاینه فنی داشته است و کنترل کیفیت و معاینه فنی را پاس کرده بود.

وی درباره اقدامات نظارتی وزارت راه از کیفیت خودروهای اتوبوس اسکانیا نیز گفت : خوشبختانه در سال 93 با اعلام فراخوان، همه اتوبوس های اسکانیا کنترل فنی و رفع نقص شدند که این مسئله باعث کاهش حوادث مربوط به این خودروها نسبت به سال 92 شده است .

وی با بیان اینکه وزارت راه درصدد گسترش کنترل آن لاین و لحظه ای مسیرهای شریانی کشور است، گفت: بر این اساس ظرف حداکثر سه سال 1880 دستگاه سامانه کنترلی در شریانهای اصلی جاده ای کشور نصب خواهند شد.

رئیس پلیس راه راهور نیز گفت: مدارک ظاهری نشان می دهد که راننده نتوانسته خودرو را کنترل کند.

سرهنگ حمیدی افزود: باید علت اصلی کنترل نشدن اتوبوس و همچنین عمل نکردن ترمز در شیب هم بررسی شود .

وی افزود: پلیس راهور همچنان به صورت جدی پیگیر حقوق مردم بویژه در جاده هاست.

وی خاطر نشان کرد : پیگیری پلیس باعث شد تا مشکلات مربوط به خودرو هوو پیگیری و رسانه ای شود و به نتیجه برسد .

سرهنگ حمیدی در این حال گفت: بسیاری از کنترل های خودروها اکنون بصورت آف لاین صورت میگیرد و اگر آن را آن لاین و لحظه ای کنیم از بسیاری از حوادث جلوگیری خواهد شد.

معاون نظارت سازمان استاندارد نیز ناتوانی راننده در کنترل خودرو را علت اصلی این حادثه دانست.

مقدم افزود: براساس گزارشهای پلیس راه ناجا و کارشناسان به این نتیجه رسیدیم که راننده به دلایل نامشخص نتوانسته خودرو را کنترل کند .

وی در پاسخ به این پرسش که آیا نامه شما به وزارت راه و شهرسازی مبنی بر کنترل مستمر اتوبوس ها قبل از حرکت از هر مبدایی ارسال می شود گفت: این مهم درباره پرواز هواپیما ها به صورت مستمر ادامه دارد که باید در اتوبوس ها نیز پیاده شود .

مقدم افزود: تاکنون گزارشی مبنی بر اینکه وزارت راه چنین برنامه ای را اجرا کرده به دست ما نرسیده است.

مدیرعامل شرکت اسکانیا در ایران نیز که بصورت تلفنی در برنامه حضور داشت گفت: شرکت اسکانیا آزمایش های کنترل مشخص درباره اتوبوس ها را انجام داده و نهایی کرده است.

زاهدی افزود: عقاب افشان نخستین و تنها شرکتی است که آزمایش‌های کنترل کیفی و فنی را با موفقیت پشت سر گذاشته است

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در عمده تصادفات شرکت های اتوبوسی نامی از اسکانیا همچنان شنیده می شود گفت: شرکت اسکانیا 3600 دستگاه اتوبوس در اختیار دارد و بخش زیادی از مسافران در مسیرهای مختلف را جابه جا می کند بنابراین با توجه به حجم ترددها و همچنین مسیرهای متعدد می توان چنین برداشتی داشت.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها