گوگل پشتیبانی از ویندوز اکس‌پی را تا پایان سال ادامه خواهد داد

تمدید پشتیبانی کروم بر روی ویندوز اکس‌پی

شرکت گوگل اعلام کرد که خدمات وب‌محور مرورگر خود یعنی کروم را بر روی ویندوز از رده خارج مایکروسافت یعنی ویندوز اکس‌پی ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۷۸۸۶۹۹
تمدید پشتیبانی کروم بر روی ویندوز اکس‌پی

جام جم کلیک: شاید بتوان یکی از کامل‌ترین سیستم‌های عامل تاریخ را ویندوز اکس‌پی دانست زیرا این نسخه از سیستم‌ عامل‌های سری ویندوز در زمان عرضه خود به بالاترین فناوری مجهز بود و برای مدت زمانی بیش از یک دهه میلادی به بقا ادامه داد ولی سرانجام مایکروسافت برای نجات دادن ویندوز 8 از عدم محبوبیت بین کاربران، حمایت از ویندوز اکس‌پی را در آغاز سال 2014 میلادی پایان داد و این سیستم‌ عامل را به صورت رسمی از رده خارج کرد.

این موضوع به این معنی نبود که دیگر کاربران به سراغ استفاده از ویندوز اکس‌پی نروند و بسیاری از افراد، به خصوص در محیط‌های اداری و آموزشی مجبور به ادامه استفاده از این نسخه ویندوز هستند و همین امر نیز نگرانی‌های امنیتی آن‌ها را افزایش داده است ولی گوگل روزنه‌های امید را برای این افراد باقی گذاشته است زیرا این شرکت اعلام کرده است که مرورگر وب کروم، تا پایان سال 2015 میلادی به پشتیبانی و ارائه بسته‌های به‌روزرسانی بر روی ویندوز اکس‌پی ادامه خواهد داد.

این موضوع به این معنی است که امنیت مرورگر برای ویندوز اکس‌پی تامین خواهد بود و کاربران می‌توانند تا در 8 ماه باقی مانده از سال میلادی از این مرورگر استفاده کنند. البته پس از آن نیز راهکارهایی برای این افراد وجود خواهد داشت زیرا فایرفاکس هنوز هیچ برنامه‌ای برای قطع پشتیبانی از ویندوز اکس‌پی ارائه نکرده است و به نظر می‌رسد که این مرورگر وب به فعالیت بر روی این ویندوز قدیمی ادامه خواهد داد. شایان ذکر است که پیش‌بینی می‌شود که با عرضه ویندوز 10 و کاهش طبیعی قیمت ویندوزهای قدیمی مانند ویندوز 7، شاهد مهاجرت بسیاری از کاربران ویندوز اکس‌پی به نسخه‌هایی جدیدتر باشیم.

آناهیتا عیوض‌خانی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها