مردم از کیفیت میوه‌ها ناراضی‌اند

توزیع ۴۴۰۰ تن میوه در تهران

برخلاف وعده‌های داده شده در مورد توزیع گسترده میوه شب عید در تهران بررسی های میدانی در سطح شهر نشان می دهد تعداد مراکز عرضه نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجه پیدا کرده و مردم رضایتی از کیفیت محصولات عرضه شده ندارند.
کد خبر: ۷۸۱۶۹۷
توزیع گسترده میوه شب عید از وعده تا عمل

بر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خلاف وعده‌هایی که در ارتباط با توزیع جامع میوه مورد نیاز شب عید به نرخ مصوب مطرح شده و میزان ذخیره سازی سال جاری، دو برابر سال قبل اعلام شده است واقعیت امر حاکی از آن است که تعداد مراکز عرضه در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجه و معنا داری پیدا کرده است.

در سال گذشته علاوه بر میادین و بازار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های میوه و تره بار شهرداری تهران، 200 واحد صنفی و تعدادی غرفه‌های موقت در خیابان‌های سطح شهر تهران اقدام به فروش میوه‌های پر مصرف شب عید(سیب و پرتقال) به نرخ مصوب ‌کردند اما در سال جاری علاوه بر حذف جایگاه‌های موقت و مغازه‌های اصناف، تعداد میدان های میوه و تره بار شهرداری نیز به 38 مکان کاهش یافته است.

بررسی های میدانی خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که در سال جاری میزان رضایت شهروندان تهرانی نیز از وضعیت عرضه میوه‌های تنظیم بازار به دلیل کاهش تعداد مراکز توزیع میوه و پایین بودن کیفیت، کاهش یافته است و بسیاری از مصرف‌کنندگان به دلیل مشخص نبودن اماکن عرضه با محدویت‌های جدیدی در شب عید رو به رو هستند.

گفتنی است که محمد موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران روز یک شنبه در مراسم افتتاحیه توزیع میوه شب عید از ایجاد 40 مرکز توزیع میوه در میادین و بازار‌های میوه و تره بار خبر داد. وی همچنین در جمع خبرنگاران اظهار داشت که در صورت توافق، 150 جایگاه جدید عرضه میوه به نرخ مصوب نیز از طریق اصناف تامین می‌شود که به دلایل نامعلوم این طرح اجرا نشد.

لازم به ذکر است که دولت برای تامین و ذخیره سازی میوه شب عید برای هر کیلو گرم پرتقال هزار تومان یارانه اختصاص داده است.

اسامی مراکز توزیع میوه شب عید در تهران به شرح زیر است که 2 بازار به دلیل عدم توافق با سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از لیست خارج شده‌اند: مجیدیه، پیروزی، مشریه، آزادگان، قنات‌کوثر، کیان‌شهر، شاهد، مسعودیه، سردارجنگل، بلوارفردوس، صادقی، تهرانسر، آزادی؛ استادنظری، شریف‌(همت غرب)، لطیف‌فر (پیکان شهر)، لاله(شادآباد)، ولیعصر(شهرک‌ولیعصر)، برات‌لو(آیت‌الله کاشانی)، بازار قائم( خیابان امیر کبیر، بلوار هاشم زاده)، میدان لواسانی(خیابان باهنر)، میدان هروی، توانیر، قیطریه، غیبی(شهر‌‌‌‌ ری)، بعثت، خزانه بخارایی، هفت‌چنار، نواب، خلیج فارس، جلال آل احمد، شیرودی(خیابان‌مفتح) و کردستان.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۷
۰
۰
من از شهركرد مزاحم میشم در اینجا در این دو روز باقیمانده داربست زدن برا توزیع میوه و بنر هم زدن پرتقال 2900و سیب2700.الان امروز رفتم دیدم میوه اوردن یانه دیدم همه اون داربستها هم برچیده شدن و میگفتن خبری از میوه دولتی نیست.ممنون از لطف دست اندركاران رفتیم مغازه پرتقال اشغالو میگه6000تومان.ممنون از تنظیم بازارتون.

نیازمندی ها