شرکت فناوری‌های اینتل موفق شد تا برای نخستین بار وال استریت را در سوددهی پشت سر بگذارد

اینتل، رکورد سوددهی را از وال استریت ربود

شرکت اینتل یکی از بزرگ‌ترین غول‌های جهان در بخش سخت‌افزاری رده فناوری اطلاعات است و این شرکت موفق شد تا برای نخستین بار در سود حاصله از سهام‌های خود از وال استریت جلو بزند.
کد خبر: ۷۶۰۰۲۵
اینتل، رکورد سوددهی را از وال استریت ربود

جام جم کلیک: شرکت اینتل با اعلام گزارش‌های مالی خود برای سه ماه پایانی سال 2014 میلادی نشان داد که سود حاصل از سهام‌های این شرکت موفق به پشت سرنهادن سود کسب شده در وال استریت شده است. این شرکت در این بازه زمانی موفق به کسب سودی برابر با 14 میلیارد و 700 میلیون دلار شد که از این میان رقم 4.5 میلیارد دلار درآمد عملیاتی بوده و در نهایت نیز سود نهایی و خالص این شرکت برابر با 3.5 میلیارد دلار بوده است.

به این ترتیب درآمد این شرکت به‌ازای هریک از سهام‌های آن برابر با 74 سنت بوده است که این رقم بسیار شگفت‌آور و مطلوب است. یکی از عوامل بسیار مهم در اوج‌گیری اینتل را می‌توان سرمایه‌گذاری‌های سنگین این شرکت در بخش‌های مختلف بازار دانست زیرا اینتل تنها به تولید پردازنده بسنده نکرده و برای یافتن بازارهای جدید، ارقام بسیاری سنگینی را به‌عنوان بودجه تحقیقاتی به بخش‌های مختلف خود تزریق کرد.

البته سود این شرکت در طول سه ماه نخست سال جاری میلادی با افت روبرو خواهد شد ولی این افت جای نگرانی نخواهد داشت زیرا علت اصلی کاهش سود شرکت به سرمایه‌گذاری بسیار سنگین اینتل در زمینه اینترنت اشیاء بازمی‌گردد که قطعا در بازه زمانی بلند مدت می‌تواند به سوددهی بسیار بالایی برای این غول فناوری منجر شود.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که تنها در یک بازه زمانی کوتاه اینتل موفق شود تا رکورد سود 80 سنت برای هر سهام خود را پشت سرگذاشته و بتواند رکورد جدیدی را در این زمینه از خود برجای بنهد.

احمد محمدحسینی
جام جم کلیک

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها