حاشیه های یک گشت تعزیراتی

اجباریه... نان کنجدی هزار تومان!

جام جم سرا: در حالی که عمده شهروندان در کنار بالا بودن نرخ نان، از کیفیت پایین آن، به شدت گلایه‌مندند، مسئول اداره کل صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین دلیل پلمب یک واحد نانوایی را ارزان‌فروشی اعلام کرد!
کد خبر: ۷۵۷۴۷۷
مغازه نانوایی به دلیل فروش ارزان نان پلمپ شد!

روز سه‌شنبه انتشار خبری مبنی بر پلمب یک نانوایی در شهرستان ورامین، موجب ایجاد واکنش‌های مختلفی نسبت به دلیل پلمب این نانوایی شد. آن‌طور که در این خبر به آن استناد شده است، این نانوایی در منطقه خیرآباد شهرستان ورامین به دلیل فروختن نان با قیمتی کمتر از نرخ مصوب، توسط کارگروه آرد و نان ورامین پلمب و از ادامه کار آن جلوگیری شد.

این واحد نانوایی، نان بربری را ۱۰۰ تومان ارزان‌تر از قیمت مصوب می‌فروخت و روزهای پنجشنبه نیز نان را به صورت رایگان و صلواتی به مردم عرضه می‌کرد. با شکایت عده‌ای از واحدهای خبازی شهرستان، کارگروه آرد و نان ورامین این واحد نانوایی را پلمپ کرد.

حسین میرزایی رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین رعایت نرخ مصوب از سوی تمامی واحدهای نانوایی را الزامی قانونی دانست و در خصوص پلمب این واحد نانوایی به خبرنگار ایرنا گفت: رعایت قانون باعث ایجاد نظم در جامعه می‌شود و اگر قرار باشد هر کس به واسطه برداشت خود نسبت به برخورد با قانون اقدام کند نمی‌توان بازار مصرف را کنترل کرد.

وی بیان داشت: واحدهای نانوایی ملزم به رعایت قیمت ارائه شده هستند و نمی‌توانند گران‌تر یا ارزان‌تر از نرخ مصوب نان را عرضه نمایند زیرا این امر باعث ایجاد تنش در بازار مصرف می‌شود.

در این حال، یکی از مسئولان تعزیرات حکومتی استان تهران با بیان اینکه بعید است این واحد نانوایی صرفا به دلیل ارزان‌فروشی پلمب شده باشد، اظهار داشت: نه‌ تنها در قانون به پلمب و برخورد با واحد صنفی به دلیل ارزان‌فروشی اشاره نشده است بلکه این‌ دست افراد باید به خاطر ارزان‌فروشی مورد تقدیر هم قرار بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این پرونده از سوی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت مورد رسیدگی قرار گرفته است، تعزیرات به این موضوع ورودی نخواهد داشت و مسئولان این مجموعه باید درباره آن، به ارائه توضیحات بپردازند.

انتشار این خبر و اعلام پلمب نانوایی مذکور به دلیل ارزان‌فروشی، موجی از واکنش‌ها و انتقادات را به مسئولان، بویژه در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشته است.

براساس مصوبه هیئت دولت در تاریخ ۱۴ آبان امسال، قیمت انواع نان از اول آذر ماه ۱۳۹۳، حداکثر به میزان ۳۰ درصد جهت جبران تعدیل قیمت گندم و افزایش سایر هزینه‌های دو سال اخیر کارخانجات آسیابانی و نانوایی‌ها نسبت به قیمت‌های رسمی و مصوب سال ۱۳۹۲ در سراسر کشور افزایش یافت. (تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
حمیدخان
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
۰
۰
دكان دولت را كه همه اجناس را ارزان و شبهای جمعه صلواتی و رایگان میفروشد، چرا پلمپ نمی كنند ؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
۰
۰
بیا اینم ثواب............بیچاره

نیازمندی ها