رییس سازمان حوزه هنری ضمن ابراز آمادگی جهت تخصیص یک سینما به منظور تجمع مستندسازان، گفت: تنور مستندسازی در کشور باید گرم بماند.
کد خبر: ۷۵۶۰۷۰
حوزه هنری آماده ایجاد مکانی برای تجمع مستندسازان است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی رادیو گفتگو، محسن مومنی شریف در گفت و گو با ویژه برنامه «سینما عمار» گفت:مستند نسبت بسیار نزدیکی با ادبیات انقلاب اسلامی دارد و سینمای آینده که منسوب به انقلاب است، نشات گرفته از مستند خواهد بود.

وی با بیان اینکه جنس مستند به آرمان های انقلاب نزدیک تر است، افزود:برخی کارهای سینمایی در سال های اخیر شبیه مستند بوده که می توان به فیلم یه حبه قند، اثر رضا میرکریمی اشاره کرد.

مومنی شریف هزینه بر بودن پرژه ها را منجربه طولانی شدن پروسه تولید آن ها دانست و افزود: بعنوان مثال تولید فیلم کودکی پیامبر(ص) از مرحله ایده تا رونمایی چندین سال طول کشیده؛ درحالیکه می توانیم از طریق مستند به سرعت به مفاهیم انقلاب دسترسی پیدا کنیم.

تنور مستند باید گرم بماند

وی افزود:در حوزه هنری از چهار سال پیش به این موضوع توجه ویژه داشتیم و سینما سپیده را به اکران مستند و فیلم کوتاه اختصاص دادیم که تجربه موفقی نبود، الآن هم همین ایده را داریم و با وزارت ارشاد هم گفت و گو کرده ایم و به لحاظ تخصیص سینما مشکلی نداریم.

مومنی شریف گفت:اهالی مستند باید دنبال ایجاد پاتوقی باشند تا برای بچه های علاقمند و دانش آموختگان مکان مناسبی موجود باشد و این تنور گرم بماند؛ ما نیز آمادگی داریم یکی از سینماها را به این منظور اختصاص دهیم.

وی نقش حوزه هنری در تولید مستندهای انقلابی را تاثیرگذار توصیف کرد و افزود:بزرگانی چون شهید آوینی سبکی را در مستند سازی ایجاد کردند که هم اکنون فراگیر شده اما در روزگار خود قریب بود.

رییس سازمان حوزه هنری گفت:کارهایی که در جشنواره عمار می بینم تاثیر گرفته از نوع نگاه شهید آوینی است؛ امیدواریم در سال های آتی وضع بهتر شود چون آینده مال حزب اللهی هاست.

ویژه برنامه "سینماعمار" تا پایان این جشنواره مردمی هر شب بصورت زنده از سینما فلسطین تقدیم مخاطبان رادیو گفتگو خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها