۴۲ سال پیش، فضای کوچکی بود؛ جایی که با همت شخصی به نام دکتر محمدرضا حکیم‌زاده برای افراد معلول و سالمندی ساخته شد که به گفتۀ او نه درمانپذیر بودند و نه بیمارستانها می‌توانستند آنها را مدتی طولانی بستری کنند.
کد خبر: ۷۵۵۷۴۰
بیا مهربان باشیم: خود ما... همین چند سال بعد [مجموعه عکس]

«کهریزک» با گذشت زمان و به همت خیرین و نیکوکاران، اکنون وسعتی در حدود ۴۰۰٬۰۰۰ متر دارد همراه با بخشهای متفاوت خدماتی چون توانبخشی، بهداشت، درمان، آموزش و مانند اینها. در کهریزک، زندگی اگرچه نه چنان که دلخواه اما به هر طریق، همچنان جریان دارد.

(عکس: عرفان دادخواه/مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
زهرا از همدان
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۴
۰
۰
جام جم سرای عزیز! بیا با هم رو راست باشیم؛ ما زیاد مهربون نیستیم . یكی می گفت : اگر مادری 10 تا بچه داشته باشه از همه شون مراقبت می كنه. اما اگه همین مادر پیرشه، آیا بچه ها حاضر می شن نوبتی ازش نگه داری كنن؟ هنوز تصویر اون پیرزنه جلو چشامه وقتی به سیگارش پك می زد و زار زار گریه می كرد كه دخترشو واسش پیدا كنیم. یا اون دختر 40 ساله عقب افتاده ای كه موهاشو نامرتب قیچی كرده بود و عروسكشو محكم بغل می كرد و مثه بچه ها حرف می زد و وقتی می خندید دندونای افتاده و جرم گرفته ش به چشم می خورد، یا اون پیرزنه كه جاشو خیس كرده بود. یكی از پیرزنا قهر كرده بود و وقتی بهش شیرینی تعارف كردم و دستم و دراز كردم كه دستشو بگیرم دستمو چنگ انداخت و خون اومد. خانم پرستاره گفت : بهشون زیاد شیرینی ندین اما یكی از پیرزنا یه مشت شیرینی قاپ زد و زیر دامنش قایم كرد. از اونجا همش صدای گریه می آد، بوی تند ادرار و سیگار قاطی شده ... آره جام جم سرای عزیز! ما زیاد مهربون نیستیم!

نیازمندی ها