هیئت وزیران با تاکید بر لزوم نگهداری بهینه از راه ها، بهبود فرسودگی ناوگان و فعال سازی کریدورهای اصلی جدید ، بررسی پیشنهادهای ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را به کمیسیون اقتصاد دولت ارجاع داد.
کد خبر: ۷۳۹۱۶۳
راه​های توسعه سیستم حمل و نقل هوشمند بررسی شد

به گزارش واحد مرکزی خبر ، جلسه هیئت دولت بعد ازظهر امروز به ریاست دکتر روحانی برگزار شد و اعضای دولت مهم ترین مسائل و مباحث روز کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

در این جلسه، گزارش وزارت راه و شهرسازی از وضعیت حمل و نقل جاده ای به هیئت وزیران ارایه شد.

در این گزارش وضعیت زیرساخت های جاده ای کشور مبتنی بر مطالعات طرح جامع حمل و نقل، میزان تراکم محورهای با سطوح خدمت درحد ظرفیت و بالاتر از ظرفیت، وضعیت رویه راه های شریانی و غیر شریانی، ‌نگهداری زیرساخت ها، وضعیت ایمنی در حمل و نقل جاده ای ، توسعه سیستم حمل و نقل هوشمند و میزان فرسودگی ناوگان حمل و نقل به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

هیئت وزیران با تاکید بر لزوم نگهداری بهینه از راه ها، بهبود فرسودگی ناوگان و فعال سازی کریدورهای اصلی جدید ، بررسی پیشنهادهای ارایه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی را به کمیسیون اقتصاد دولت ارجاع داد.

در ادامه این جلسه پیشنهاد کمیسیون امور اجتماعی دولت در خصوص لایحه اصلاح قانون بیمه اجباری مسئولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث به هیئت وزیران ارایه شد.

این قانون در سال 1387 به مدت پنج سال به صورت آزمایشی به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و یکبار در سال 1392 اجرای آزمایشی آن تا پایان سال تمدید شد. با توجه به تجربیات حاصل از دوره آزمایشی و با بررسی تجربیات بین المللی و برگزاری جلسات کارشناسی متن جدیدی تهیه شد و در کمیسیون امور اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت و در این جلسه پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

در ادامه تعدادی از پیشنهادهای دستگاههای اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

با تصویب دولت ، مبلغ هشتاد میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب روستایی، عشایری و تکمیل مجتمع های آبرسانی روستایی در اختیار استان کرمانشاه قرار گرفت.

همچنین مبلغ دویست میلیارد ریال اعتبار به نسبت مساوی برای کمک به تکمیل تصفیه خانه مدول دوم زنجان از طرح آبرسانی به شهر زنجان، پروژه های تامین و انتقال آب، زراعی و لایروبی قنوات، پیشگیری از آلودگی سد تهم از فاضلاب روستاهای اطراف سد تهم و مقابله با حوادث غیر مترقبه و اقدامات پیشگیرانه از حوادث در استان زنجان اختصاص یافت.

با تصویب هیئت وزیران، ایام دریافت مقرری بیمه بیکاری شاغلان در کارهای سخت و زیان آور شرکت ذغال سنگ البرز غربی که با اتمام دوره پرداخت مقرری یاد شده بازنشته می شود، به عنوان سوابق بیمه ای مشاغل سخت و زیان آور تلقی و در محاسبه سنوات خدمت برای صدور احکام بازنشستگی پیش از موعد محسوب می شود.

همچنین مبنای محاسبه بازنشستگی کارگران مشاغل در شرکت یاد شده پس از اتمام دوره دریافت مقرری بیمه بیکاری، آخرین دستمزد طبق لیست ارسالی زمان اشتغال قبل از بیکاری خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها