مستند قرآنی «نشانه» که این شب‌ها، همزمان با دهه اول محرم از شبکه آموزش سیما روی آنتن می‌رود، با توجه به مفاهیم اصلی آیات قرآنی به مسائل پزشکی، علمی، تاریخ و شیمی اشاره دارد و سعی می‌کند که این مضامین را با توجه به علم روز به نمایش بگذارد. نکته ویژه ای که در این‌ برنامه اتفاق افتاده این است که محمدرضا شریفی‌نیا به عنوان مجری است.
کد خبر: ۷۳۷۱۵۵
محمدرضا شریفی‌نیا اشراف زیادی به موضوعات قرآنی دارد

این برنامه که سال گذشته هم از این شبکه پخش می‌شد، این روز‌ها بازپخش آن روی آنتن می‌رود. علیرضا سپهرین، تهیه‌کننده این برنامه که قبلاً در زمینه ساخته برنامه‌هایی با توجه به مضامین قرآنی تجربه داشته و تهیه‌کنندگی مجموعه قرآنی «همراز» را هم به کارگردانی فرهاد جم به عهده داشته، درباره انتخاب محمدرضا شریفی‌نیا به عنوان مجری و چنگیز جلیلوند به عنوان گوینده این برنامه توضیح داد: «ما محمدرضا شریفی‌نیا را به خاطر این‌که اشراف بیشتری به موضوعات قرآنی داشت، انتخاب کردیم و فکر می‌کنم یکی از علت‌هایی هم که باعث شد آقای جلیلوند را به عنوان گوینده این کار انتخاب کنیم، به خاطر جنس و نوع صدایی بود که داشتند و مخاطبان تداعی خاصی از صدای ایشان در ذهنشان وجود دارد.»
او همچنین در رابطه با علت اصلی بازپخش این برنامه در ایام محرم گفت: «با توجه به استقبال زیادی که سال گذشته از این برنامه شد و ساختار و رویکردی که در آن نسبت به مفاهیم قرآنی شکل گرفته بود، شبکه تصمیم گرفت که امسال هم این برنامه را دوباره پخش کند. چون به نظرم مفاهیمی که در این برنامه بیان شده بود به شکلی بود که همه‌ گروه‌های سنی (خصوصاً جوان‌ها) می‌توانستند با آن ارتباط برقرار کنند.»
این مستند که در 10قسمت 30دقیقه‌ای تولید شده است، در هر قسمت یک آیه را با اتکا به تصاویر علمی و بحث‌های کار‌شناسی مورد تفسیر و تحلیل قرار می‌دهد. سپهرین در رابطه با جذابیت‌های نمایشی و زبان اصلی این برنامه برای ارتباط بیشتر با مخاطب افزود: در این برنامه سعی کردیم که با رویکردی بسیار ساده و با طرح مضامین کاربردی‌تر و جذاب‌تر مثل زمان تولد تا مرگ، قیامت، نجوم و... بیشتر به ذائقه مخاطبان توجه کنیم. همچنین به موضوع زمان هم که در قرآن توجه خاصی شده، تأکید خاصی داشتیم.
این مستند که قرار است به زودی سری دومش هم ساخته شود، هر شب ساعت 19 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.
(روزنامه صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها