مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر خبر داد ؛

کسب عنوان دوم رشد و ارتقا عملکرد شرکت های آب و فاضلاب در سطح کشور

معاون وزیر نیرو در امور برق با بیان آن‌که این وزارتخانه از مصرف‌کنندگان برق در سراسر کشور ده هزار میلیارد تومان طلب دارد، گفت: هم‌اکنون بدهی‌های مربوط به بخش برق حدود 22 هزار میلیارد تومان است که از این میزان 11 هزار میلیارد تومان مربوط به شبکه بانکی است.
کد خبر: ۷۳۲۲۸۶
طلب 10 هزار میلیارد تومانی وزارت نیرو از مصرف‌کنندگان برق

هوشنگ فلاحتیان دیروز در حاشیه بیست و نهمین کنفرانس بین‌المللی برق در جمع خبرنگاران درخصوص بدهی این وزارتخانه افزود: عمده بدهی این وزارتخانه مربوط به نیروگاه‌هایی است که به‌منظور رد دیون به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و تمام اوراق مشارکت و وام‌های آنها در مراحل احداث در دست صنعت برق باقی مانده است.

وی ادامه داد: اگر بدهی نیروگاه‌ها و اوراق مشارکت آنان در زمان واگذاری به مالکان منتقل می‌شد، امروز این بدهی‌ها سربار وزارت نیرو نبود، ولی متاسفانه چنین اقدامی صورت نگرفته و پس از انتقال و واگذاری نیروگاه‌ها، بدهی آن برای شرکت توانیر باقی مانده که برای این منظور پیگیری‌هایی در دست اقدام است.

معاون وزیر نیرو در امور برق اظهار کرد: 11 هزار میلیارد تومان دیگر بدهی‌ها مربوط به بخش خصوصی و پیمانکاران است که امیدواریم با بهبودی فضای کسب و کار بتوانیم در بخش جاری تعهدات را به مرحله اجرا درآوریم.

فلاحتیان گفت: براساس قانون باید مابه‌التفاوت قیمت نسبت به فروش تکلیفی برق فراهم می‌شد که متاسفانه در طول پنج سال گذشته که دولت باید چنین اقدامی را انجام می‌داد، کاری صورت نگرفته است.

وی افزود: با احیای نظام بنگاهداری در صنعت برق، این مشکل مرتفع خواهد شد و امیدواریم شرایط بدهی‌های وزارت نیرو به‌طور قابل توجهی در بودجه سال 94 دیده شود.

معاون وزیر نیرو درخصوص تبادل برق با کشورهای منطقه نیز گفت: اکنون با هفت کشور همسایه صادرات برق داریم و سالانه حدود یک میلیارد دلار درآمد از این بخش کسب می‌شود.

معاون وزیر نیرو درخصوص این‌که گفته می‌شود وکیلی که 32 میلیارد تومان حق‌الوکاله دریافت کرده مربوط به این وزارتخانه است، گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم و در جریان نیستم و موضوع را از طریق رسانه‌ها مطلع شده‌ام.

فلاحتیان درخصوص بورس انرژی اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته معاملات برق در بورس انرژی سه برابر افزایش یافته است.

این مقام مسئول درخصوص بدهی کشورهای واردکننده برق از ایران نیز اضافه کرد: عمده مطالبات ناشی از فروش برق به میزان 90 درصد وصول شده و تنها دو کشور مشکل پرداخت دارند که در حال پیگیری موضوع هستیم.(ایرنا)

newsQrCode
برچسب ها: وزارت نیرو برق
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها