با صدور حکمی از سوی رئیس شورای نظارت

صوفی دبیر شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما شد

مراسم تقدیر از عوامل و دست اندرکاران برگزاری نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس با حضور محمدحسین صوفی معاون صدای رسانه ملی، جمعی از مدیران و کارکنان رادیو در سالن اجتماعات معاونت صدا برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۴۳۶۲
رادیو از جایگاه ممتاز و برجسته‌ای در میان مخاطبان برخوردار است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، معاون صدای رسانه ملی در این نشست ضمن خیر مقدم و قدردانی از زحمات و تلاش های همه کسانی که در برگزاری نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس اهتمام ورزیدند، گفت: خداوند متعال را سپاسگزارم که نخستین همایشی که با هدف واگویه نقش رادیو در دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس برگزار شد، با موفقیت به اتمام رسیده و رضایت خاطر همگان را به دنبال داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه جنگ به ما تحمیل شد و ما آغازگر این جنگ تحمیلی نبودیم، افزود: این جنگ تحمیلی و دفاع مقدس مردم و رزمندگان عزیز کشورمان برای ما سراسر نعمت و برکت بود. در واقع تلاش و کوشش ما در دوران پس از جنگ تحمیلی نیز مشمول نعمت و برکت خداوندی قرار گرفت. و به خاطر آموزه‌هایی بود که از جنگ گرفتیم، جنگ ما دفاع مقدس ما شد و دفاع مقدس ما مقاومت شد و مقاومت فرهنگ را تشکیل داد.

صوفی در ادامه ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان و روز عرفه اظهار داشت: عید سعید قربان عید اخلاص، بندگی، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است و روز عرفه نیز روزی است که همه انسان های پاک از طریق امام حسین (ع) به خداوند بزرگ متوسل شده، نذر کرده، استغاثه و دعا می‌نمایند تا به برکت خون این امام بزرگوار گشایش، رفاه و سهولت در زندگیشان ایجاد شود. بنابراین ایام مقدسی است.

معاون صدا همچنین با اشاره به برگزاری باشکوه همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: طی چند سال گذشته رویکرد، استراتژی و سیاست‌گذاری هایی را برای رادیو تدوین کردیم که از جمله آنها جذب مخاطب، مخاطب آفرینی و خلق ایده‌های نو و تشخص و سرآمدی و.... بوده است.

وی در خصوص ویژگی تشخص و سرآمدی رادیو عنوان کرد: این ویژگی بدان معنا است که در سپهر رسانه‌ای کشور رادیو به لحاظ کمیت و کیفیت نقش بسیار تأثیرگذاری دارد. در کنار این ویژگی بحث دیده شدن و پس از آن تحول آفرینی رادیو مطرح است که در این زمینه نیز رادیو توانسته به جایگاه خوبی برسد.

معاون صدا با بیان اینکه برگزاری نخستین همایش نقش ماندگار رادیو در دوران دفاع مقدس یکی از مقولات تشخص و سرآمدی و دیده شدن رادیو بود، تصریح کرد: برگزاری موفق این همایش که به تعبیر همگان حزو یکی از بهترین همایش‌های معاونت صدا بود، به دلیل عنایت ارواح قدسی شهدا به این اجلاس بود.

صوفی ضمن تأکید بر مراقبت، دقت، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی دقیق در تولید برنامه‌های رادیویی یادآور شد: توجه به وقت مخاطب و احترام به شعور شنونده حائز اهمیت است. بنابراین رادیو به عنوان رسانه‌ای متشخص و ارزشمند باید در این راستا گام بردارد. این بلوغ و نبوغ در حال حاضر در مجموعه رادیو ایجاد شده و همکاران رادیو برای هر برنامه‌ای که تولید می‌کنند، وقت می‌گذارند تا نشان دهند که برای مخاطب خود ارزش قائل هستند.

معاون صدا با اشاره به اینکه طبق آخرین نظرسنجی صورت گرفته رادیو در خیل عظیم رسانه‌ها بیش از 27 درصد مخاطب دارد، تصریح کرد: با تلاش همه مدیران و برنامه‌سازان رادیو مخاطب خلق کرده و مخاطب خاموش را تبدیل به مخاطب فعال کردیم. افزایش کیفیت برنامه‌ها و توجه به ذائقه مخاطب در برنامه‌سازی، ایده‌های نو، تحول در محتوا و تولید 1220 عنوان برنامه در شبکه‌های مختلف نشان می‌دهد که خلاقیت و ابتکار برنامه‌سازان رادیو بسیار بالا است.

وی با اشاره به اینکه الهام‌بخشی، خلق تفکرات جدید و ترویج آن از ویژگی‌های رادیو است، اظهار داشت: وجود نیروی انسانی متعهد، متشخص، علاقمند و دلسوز در مجموعه رادیو سبب شده تا این رسانه بتواند در عرصه اطلاع‌رسانی موفق عمل کرده و به جایگاه بسیار خوبی در میان دیگر رسانه‌ها دست یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها