محرومیت ماماها از بیمه باعث می‌شود:

جدال میان زایمان طبیعی و سزارین

خونریزی، فشار خون و بیماری قلبی

عوامل اصلی مرگ زنان باردار ایرانی مشخص شد

دبیر انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران ضمن بررسی علل شایع مرگ و میر مادران و تغییراتی که به طور طبیعی در یک بارداری ایجاد می‌شود، گفت: خونریزی، فشار خون حاملگی و بیماری‌های قلبی به ترتیب مهم‌ترین عوامل مرگ و میر مادران باردار ایرانی به شمار می‌آیند.
کد خبر: ۷۲۳۹۰۴
عوامل اصلی مرگ زنان باردار ایرانی مشخص شد

جام جم سرا: نسیم سنجری روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنفرانس بیماری‌های قلبی در دوران بارداری گفت: برگزاری کنفرانس‌های تخصصی با هدف کاهش مرگ و میر مادری و جنینی در دستور کار انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران قرار دارد که به صورت ماهانه با همکاری اداره سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می‌شود.


نائب رییس انجمن متخصصین زنان و مامایی ایران درباره علل بروز بیماری‌های قلبی درمادران باردار گفت: علت‌های متفاوتی می‌تواند به بیماری‌های قلبی در زنان باردار منجر شود که از جمله آن‌ها می‌توان به سابقه بیماری‌های روماتیسمال قلبی و بیماری‌های قلبی مادرزادی اشاره کرد. برخی بیماریهای قلبی درخود دوران حاملگی ایجاد می‌شوند و برخی بیماری‌های متابولیک هم روی قلب تاثیر دارند که به عنوان مثال، پرکاری تیروئید می‌تواند باعث ایجاد اختلال در نظم قلب شود.

وی مهم‌ترین عامل جلوگیری از مشکلات قلبی برای مادران باردار را پیش بینی و تشخیص زودهنگام ذکر کرد و گفت: درصورت پیشرفت بیماری، امکان کنترل آن بسیار مشکل می‌شود و حتی دربرخی موارد به مرگ مادر می‌انجامد، همان گونه که ۱۰ درصد مرگ و میر مادران باردار در ایران بر اثر بیماری‌های قلبی رخ می‌دهد.

این جراح و متخصص زنان و زایمان به خانم‌هایی که مشکل قلبی دارند توصیه کرد حتما قبل از بارداری، وضعیت قلبی خود را بررسی مجدد کرده و میزان خطر را از پزشک قلبشان جویا شوند و اگر نیازی به کنترل مواردی قبل، حین و بعد از بارداری باشد حتما قبل از باردار شدن از آن مطلع شوند.

سنجری درباره نشانه‌های بیماری قلبی در مادران باردار توضیح داد: در دوران بارداری، برخی علائم مانند تنگی نفس شدید و پیش رونده، سرفه‌های شدید، خلط خونی، احساس نامنظمی در ضربان قلب و کبودی انگشتان و لب‌ها می‌تواند نشانه بیماری قلبی باشد و مادران باردار باید آن‌ها را جدی بگیرند. (دانشجو)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها