وزیر راه و شهرسازی از بهره‌برداری از آزادراه قم ـ گرمسار تا زمستان امسال خبر داد
کد خبر: ۷۲۱۴۱۲
بهره‌برداری از آزادراه قم ـ گرمسار در زمستان

وزیر راه و شهرسازی هنگام بازدید از کارگاه ساخت آزاده‌راه قم ـ گرمسار با اشاره به این‌که این طرح تا زمستان امسال بهره‌برداری خواهد شد، افزود: تصمیم ما این است که هیچ طرح‌ای را بدون ایمنی کامل از پیمانکاران تحویل نگیریم.

عباس آخوندی با اشاره به این‌که در بهره‌برداری از طرح‌ها عجله‌ای وجود ندارد، گفت: آن‌قدر تحمل می‌کنیم تا آزادراه قم ـ گرمسار صددرصد تکمیل شده و تمام جزئیات از جمله علائم راهنمایی و رانندگی، سیستم کنترل از راه دور، خط‌کشی‌ها و گاردریل آماده شود تا سازمان راهداری بتواند مسئولیت بهره‌برداری از آن را به‌عهده بگیرد.

وی از پیمانکار این طرح خواست تامین جزئیات مربوط به ایمنی این راه مانند گاردریل و سیستم کنترل از راه دور را از الان آغاز کند.

وی با اشاره به این‌که بجز ایمنی، زیبایی و منظر آزادراه هم مهم است، ادامه داد: پیمانکار باید با مشاور معماری و شهرسازی به‌منظور ارتقای زیبایی منظر آزادراه همکاری کند.

وی با اشاره به این‌که به مفهوم معماری راه تاکنون توجهی نشده، اظهار کرد: این اصطلاح باید در ادبیات وزارت راه و شهرسازی وارد شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مطالبات پیمانکار این طرح تصریح کرد: با توجه به مصوبه هیات دولت می‌توان مطالبات و بدهی‌های پیمانکاران را تهاتر کرد و به این وسیله بخش مهمی از مطالبات تامین می‌شود.

وی افزود: طرح آزادراه قم ـ گرمسار بخش عمده‌ای از ترافیک تهران را منحرف می‌کند.

به گفته آخوندی، این جاده یکی از راه‌های مهم اتصال جنوب و جنوب‌غرب کشور به سمت شمال‌شرق کشور است. علاوه بر این با راه‌اندازی این آزادراه محیط‌زیست تهران نیز مصون می‌ماند و شاهد صرفه‌جویی در مصرف انرژی و آسایش مسافران خواهیم بود.

وی اضافه کرد: با افتتاح این طرح 85 کیلومتر مسیر جنوب و جنوب‌غرب کشور به سمت مشهدالرضا و شمال‌شرق کاهش یافته است، به‌طوری که مسیر برای خودروهای سواری 1.5 ساعت و خودروهای سنگین 2.5 ساعت کوتاه‌تر نسبت به گذشته می‌شود.

وی به طرح احداث کمربند جنوب‌غربی تهران نیز اشاره کرد و افزود: پس از تصویب این طرح در هیات دولت آماده احداث این کمربندی خواهیم بود تا به آزادراه قم ـ گرمسار متصل شود‌./‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
م
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۴
۰
۰
دهه فجر كدام سال!!!!!!!
حسام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۵
۰
۰
این جاده تا كی باید كشته بده اگه هنوز كامل نیست پس برا ی چی ورودیشو مسدود نمیكنید

نیازمندی ها