سرپرست گروه اعزامی صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران به بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی گفت که حق پخش تلویزیونی این بازی ها بیشتر از مسابقات فوتبال جام جهانی 2014 است.
کد خبر: ۷۲۰۷۳۷
حق پخش بازی های آسیایی بیشتر از جام جهانی 2014

حسین آقازمانی در حاشیه بازدید تعدادی از خبرنگاران خبرگزاری ها و روزنامه ها که برای پوشش هفدهمین دوره بازی های آسیایی به اینچئون کره جنوبی آمده اند از محل استقرار تیم اعزامی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به این بازی ها گفت: ما حق پخش تلویزیونی بازی ها را دو سال پیش خریداری کردیم.


وی با اشاره به اینکه صدا و سیما مقدمات خریداری حق پخش تلویزیونی بازی های المپیک 2016 ریودوژانیو را هم انجام داده است، خاطر نشان کرد: ما حدود 2 تن تجهیزات را حدود 20 روز پیش از شروع بازی ها به اینچئون ارسال کردیم و نزدیک به یک هفته کار نصب آنها طول کشیده است.



در این بازدید حسین ذکایی مدیر امور بین الملل شورای هماهنگی ورزش صد او سیمابه ارایه توضیحاتی در مورد تدارکات این سازمان برای ارسال اخبار و گزارش تصویری بازی ها و مسابقات ورزشکاران کشورمان ارایه دادند.

وی سپس قسمت های مختلف مجموعه متشکل از چهار باکس تدوین را به خبرنگاران نشان دادوگفت: مهمترین بخش مربوط به بخش تدوین است در حالیکه یک استودیو رادیو و یک استودیو نیز برای گزارش بازی ها اختصاص داده شده است به طوریکه همزمان از سه خط تصاویر را به تهران ارسال می کنیم و از یک خط تصاویر پخش شده را دریافت می کنیم.

وی افزود:مابه طوردائم تمامی تصاویرراضبط وبخشهایی که مربوط به ورزشکاران ایران است، پخش می کنیم. ضبط تساویر به ما کمک می کند آرشیو بسیار خوبی برای صدا و سیما تهیه کنیم. در اتاق ام.سی.آر نیز تصاویر 40 ورزشگاه را از 40 خط با کیفیت فول اچ.دی دریافت می کنیم ولی این تصاویر فقط از شبکه اچ.دی با این کیفیت پخش می شوند.

ذکایی ادامه داد: 95 درصد از رقابت ورزشکاران ایرانی از شبکه 3 و بقیه از شبکه ورزش پخش می شوند.

آقازمانی نیز اظهار داشت:امسال با 32 نفر به بازی های آسیایی آمده ایم و فضای کار وسیع تر و تجهیزات بیشتری در اختیار داریم به طوریکه بعد از شبکه سی.سی.تی وی چین بزرگترین مجموعه تلویزیونی مستقر در مرکز پخش تلویزیونی بازی ها هستیم.

وی گفت: هر شب سه نوبت پخش تلویزیونی بازی ها را داریم و تا جایی که بتوانیم تلاش می کنیم تصاویر را پخش کنیم. یک سری برنامه های گفت و گو محور هم داریم که هر شب پخش می شوند. علاوه بر این هر شب با توجه به رویداد همان روز، از مهمان ویژه ای دعوت می کنیم.

ذکایی در پایان ضمن گلایه از شرایط میزبانی و امکانات فنی موجود برای پخش بازی های آسیایی تأکید کرد: صدا و سیما امسال نهایت تلاش خود را برای پخش تمامی مسابقات ورزشکاران ایرانی انجام می دهد. مسابقات تکواندو، کشتی و وزنه برداری به صورت زنده پخش می شوندودررشته هایی که شانس مدال داریم سعی کرده ایم گفت و گوی زنده با شبکه سوم داشته باشیم در حالیکه مسابقات زنان نیز به صورت کامل از رادیو پوشش داده می شود. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها