معاون سیما از مطالعه برای راه‌اندازی 10 شبکه ورزشی در آینده خبر داد و گفت: برای تحقق این مهم همراهی همه نهادهای مربوطه از جمله دولت و مجلس لازم است.
کد خبر: ۷۰۶۳۳۰
مطالعه 10 شبکه ورزشی در دستور کار تلویزیون

دکتر علی دارابی در آیین تجلیل از برنامه‌های برتر ورزشی در سال 93 با اشاره به اهمیت ورزش در سلامت و نشاط جامعه، از همه افراد و اقشار سرمایه‌گذار خواست برای توسعه ورزش وارد میدان شوند.

دارابی در ادامه با اشاره به حضور موثر صدا و سیما در عرصه‌های ورزشی و پوشش حداکثری آن گفت: رسانه ملی در مسابقات جام جهانی فوتبال یار دوازدهم و حامی تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران بود و به همه تعهداتش برای حمایت از ورزش عمل کرد.

معاون سیما با قدردانی از استقبال کم نظیر مردم از برنامه‌های ورزشی به ویژه برنامه 2014 ارسال بیش از 150 میلیون پیامک به این برنامه را نشانگر اقبال گسترده مردم به آن دانست.

معاون سیما تصریح کرد: سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بر خلاف دیگر کشورهای آسیایی که حتی تیم ملی شان در این مسابقات حضور داشت، با افتخار هر 64 بازی مسابقات جام جهانی را خریداری و پخش کرد و این یکی دیگر از مجموعه خدمات رسانه ملی برای مشتاقان و جامعه ورزش بود.

دارابی با اشاره به تحولات جدی در حوزه فناوری رسانه ملی گفت: ما در آینده به دنبال این هستیم که مسابقات آسیایی را نیز همانند مسابقات جام جهانی حمایت کنیم و امیدواریم کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات نیز افتخارات بزرگی را به ارمغان آورد.

معاون سیما با سپاس از همه دست‌اندرکاران برنامه‌های ورزشی سیما از مدیریت تدبیر و حمایت‌های رییس رسانه ملی از سیما برای پوشش موفق مسابقات جام جهانی قدردانی کرد.

معاون سیما موفقیت‌های ورزش در رشته های مختلف را مطالبه به حق مردم دانست و گفت: رسانه ملی به عنوان نماینده افکار عمومی از مسئولان می‌خواهد که دلایل برخی از ناکامی‌های ورزشی را با وجود صرف بودجه های هنگفت برای مردم واکاوی و روشن کنند.

وی ابراز امیدواری کرد، همکاری و پشتیبانی صداوسیما و جامعه ورزش و اصحاب رسانه توسعه و ارتقاء هر چه بیشتر ورزش را موجب شود.

معاون سیما گفت: ورزش پیام‌آور صلح و دوستی است و در حوزه دیپلماسی عمومی می تواند معرف یک جامعه باشد؛ بنابراین باید ورزش‌های قهرمانی همگانی و عمومی مورد توجه قرار گیرد و با برنامه‌ریزی درازمدت و عزم و اراده همگانی، موفقیت‌های بیشتری به دست آید.

وی افزود: ورزش در دنیای امور در حوزه مسائل فرعی و حاشیه ای تلقی نمی شود بلکه رابطه معنا داری با توسعه انسجام ملی، اعتماد ملی، کسب منزلت و غرور ملی، گردشگری و رونق کار و اشتغال دارد.

معاون سیما از دولت، مجلس و سایر نهادهای زیربط خواست که با عزم ملی برای ترسیم نقشه راه و سند چشم انداز ورزش در سال‌های آتی برنامه‌ریزی کنند.

45 روز پرکار برای گروه‌های ورزشی صداوسیما

در مراسم تجلیل از برنامه های برتر ورزشی رسانه ملی در سال 93 مدیر شبکه سه سیما همت جهادی، همیت سازمانی و نوآوری و خلاقیت را سه مولفه اصلی در موفقیت صدا و سیما در پخش مسابقات جهانی دانست.

دبیر شورای هماهنگی ورزش سازمان صدا و سیما در این مراسم همچنین از مشکلات خرید رایت مسابقات جام جهانی فوتبال سخن گفت و اضافه کرد: سال 93 سه رویداد بزرگ ورزشی در جهان رقم خورد. مسابقات جام جهانی فوتبال، مسابقات کشتی و مسابقات والیبال و صداوسیما توانست در هر سه مورد با موفقیت و سربلندی بیرون آید.

مجید زین العابدین در ادامه سخنان خود با اشاره به تدارک وسیع همکارانش در پخش مستقیم مسابقات جهانی تاکید کرد: در هر پخش مستقیم مسابقات جهانی بیش از 1000 نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم درگیر کار می شوند و این در حالی است که بیننده تنها چند نفر اعم از کارشناس و گزارشگر و مجری را در مقابل خود می بینند.

وی بهره گیری از سیستم HD را از دیگر دستاوردهای مهم سیما در طول مسابقات جهانی والیبال توصیف کرد و افزود: با پیگیری و تلاش مسئولان سازمان توانستیم میزبانی مسابقات والیبال را در کشور امکان پذیر کنیم و این تنها به دلیل احساس تعهدی است که مسئولان سازمان نسبت به مخاطب دارند.

مدیر شبکه سه سیما 45 روز آینده را روزهایی پرکار برای گروه‌های ورزشی سازمان دانست و گفت: چهار رویداد مهم ورزشی در زمینه بسکتبال، والیبال و کشتی و بازی‌های آسیایی را در پیش است و با توجه به تجربیات گذشته امیدواریم توقعات مخاطب را برآورده کنیم. (روابط عمومی معاونت سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها