با حکم حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور انجام گرفت؛

انتصاب امامت جمعه بخش بندر ریگ

شهید دریا دل حسن محمودی نژاد از شهدای بندرریگ استان بوشهر، شهیدی که زندگی اش پر از لحظه ها و زمزمه های حسینی بود و این ویژگی سبب شد تا محبوبیت خاصی دربین مردم پیدا کند.
کد خبر: ۶۹۶۹۶۴
شهیدی که زندگی اش پر از زمزمه های حسینی بود

این شهید عشق به امام حسین (ع) و عاشورا در سرتاسر زندگی اش موج می زد و نوحه سرایی بود که با نوای دلنشین و پرسوزش در ایام محرم همگان را به یاد واقعه جگرسوز صحرای کربلا می انداخت.

این مرد دریادل در روز 12 فروردین 1364 که به روز جمهوری اسلامی مزین است، در زلال امواج خلیج فارس براثر اصابت ترکش راکت هواپیماهای عراقی به نزدیکی موتور لنجشان، همنشین با شهیدان و یاوران اباعبدالحسین (ع) شد.

فرزندان این شهید عبدالامیر و رحیم راه پدر خودرا ادامه داده و در ایام محرم وصفر به دلیل صدای دلنشینی که دارند برای نوحه سرایی درمحافل و مجالس به شهرهای استان بوشهر دعوت می شوند.

نوحه خوان امام حسین (ع) در سال 1322 در روستای ساحلی جزیره از توابع بخش بندرریگ شهرستان گناوه چشم به جهان گشود و پس از مدتی از زندگی دراین روستا به همراه خانواده خود به بندر ریگ مهاجرت کرد.

این مداح اهل بیت (ع) از بدو جوانی به کار و تلاش رغبت زیادی داشت و پس از ازدواج به همراه همسرش به منظور تامین مخارج زندگی به آبادان رفت و به اتفاق دوستانش با موتور لنج های تجاری در مسیر آبادان به کشور کویت رفت و آمد می کرد.

وی که پس از مدتی اقامت در آبادان دوباره به زادگاهش بندر ریگ بازگشت، در سال 1355 در جزیره خارک مشغول بکار شد.

منیژه محمودی نژاد همسر شهید گفت: نذر کردن و شفاعت خواستن از امام حسین (ع) از خصلت های منحصربفرد همسرم بود.

محمد محمودی نژاد برادر این شهید گفت: برادرم در حین کار در روی یدک کش های شرکت نفت جزیره خارک اقدام به ماهیگیری می کرد و ماهی های صید شده را رایگان میان همسایگان، تقسیم می کرد.

پیکر پاک این شهید با شکوه خاصی پس از چند روز از شهادت در فروردین 1364 تشییع و در کنار دیگر شهیدان بندر ریگ به خاک سپرده شد.

بندر ریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در دوران دفاع مقدس 23 شهید تقدیم انقلاب و میهن کرده است.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها