براساس گزارش منتشره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، میانگین تاخیر پروازهای شرکت‌های هوایی داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) طی خرداد ماه سال جاری به 85 دقیقه افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۹۳۲۲۷
افزایش تاخیر پروازهای هوایی در کشور

به گزارش ایرنا، در حالی که میانگین تاخیر پروازهای هوایی طی اردیبهشت و فروردین سال جاری به ترتیب 77 و 71 دقیقه بود، طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری میانگین تاخیر هر یک از پروازهای شرکت‌های هوایی کشور با روند صعودی در خرداد ماه سال جاری به 85 دقیقه افزایش یافت.

طبق این گزارش، شرکت هواپیمایی ایران ایر به عنوان شرکت حامل پرچم طی سه ماه گذشته بالاترین میانگین تاخیر پرواز‌ها را با 87، 104 و 115 دقیقه به خود اختصاص داد و شرکت هواپیمایی کیش‌ایر بدون هیچ تاخیری، پروازهای برنامه‌ای خود را بخوبی مدیریت کرد تا مسافران بتوانند به موقع به مقاصد خود سفر کنند.

آمار منتشره حاکی از آن است که روند تاخیر پروازهای هوایی در فرودگاه بین‌المللی امام و فرودگاه مهرآباد همواره در سال جاری روند صعودی داشته و این سبب سرگردانی بیشتر مسافران هوایی در این دو فرودگاه بزرگ کشور شده است.

سالانه بیش از 28 میلیون مسافر از طریق فرودگاه‌های کشور به سفر می‌روند که فرودگاه مهرآباد با بیش از 13 میلیون مسافر در راس آنها قرار دارد. همچنین سالانه بیش از پنج میلیون مسافر نیز از طریق فرودگاه بین‌المللی حضرت امام خمینی(ره) در مسیرهای خارجی جابه‌جا می‌شوند.

در گزارش اخیر سازمان هواپیمایی کشوری پس از شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمایی آسمان با میانگین 99 دقیقه تاخیر در هر پرواز در رتبه دوم، شرکت هواپیمایی اتا با 95 دقیقه و شرکت ایران ایرتور که یکی از زیرمجموعه‌های ایران ایر است با 87 دقیقه تاخیر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

براساس این گزارش شرکت هواپیمایی نفت در رتبه پنجم، هواپیمایی قشم در رتبه ششم، هواپیمایی زاگرس در رتبه هفتم و هواپیمایی سپاهان با میانگین 68 دقیقه تاخیر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین شرکت هواپیمایی تابان با میانگین 66 دقیقه در رتبه نهم، ماهان با 64 دقیقه در رتبه دهم و کاسپین نیز با 62 دقیقه تاخیر رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده‌اند.

در آخرین آمار ارائه شده از سوی سازمان هواپیمای کشوری، شرکت هواپیمایی ماهان با انجام یک هزار و 139 پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی بیشترین پرواز و شرکت‌های معراج و سپاهان با انجام 13 و 22 پرواز در رتبه پایین این آمار که مربوط به خردادماه سال جاری است، قرار گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها