وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان در دیدار با رئیس رسانه ملی:

به شبکه‌های ضد ایران اجازه فعالیت نمی‌دهیم

عباس‌اف، وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان و هیات همراه که به تهران سفر کرده‌اند با رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دیدار کردند.
کد خبر: ۶۸۶۴۸۴
به شبکه‌های ضد ایران اجازه فعالیت نمی‌دهیم

در این دیدار، وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان که مسئولیت رادیو و تلویزیون ملی این کشور را نیز بر عهده دارد، گفت: روابط رسانه‌ای بر احترام متقابل دو کشور در برنامه‌ها و آثار تولیدی استوار است و ما هیچ گاه به کانال‌هایی که ضدجمهوری اسلامی ایران کار می‌کنند، اجازه فعالیت نخواهیم داد.

عزت‌الله ضرغامی نیز با تشریح مسائل فنی و سیگنال‌رسانی زمینی گفت: ما دنبال این هستیم که از ظرفیت‌های دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان بیشتر استفاده کنیم و هیچ موضوع غیرقابل حل میان دو کشور وجود ندارد. رئیس رسانه ملی افزود: ایران و جمهوری آذربایجان می‌توانند بر پایه همکاری، تعاون و دوستی برنامه‌های رسانه‌ای خود را تقویت کنند.

رئیس سازمان صدا و سیما گفت: در ساخت فیلم، سریال، انیمیشن، مستند و موسیقی جمهوری اسلامی ایران پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته که خوب است جمهوری آذربایجان از این آثار بویژه آثاری که به فرهنگ دو کشور ارتباط نزدیک‌تری دارد، بیشتر استفاده کند.

ضرغامی حاکم شدن ادب و اخلاق را در هر شرایطی، اصل خدشه‌ناپذیر در تولیدات رسانه‌ای دانست و گفت: لازم است در یک توافق‌نامه جدید، بیش از پیش به تبادل همکاری در زمینه آثار نمایشی، فیلم، موسیقی و انیمیشن با جمهوری آذربایجان بپردازیم.

وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان نیز با تائید نظرات مهندس ضرغامی گفت: در بحث مبادلات رسانه‌ای حتما باید همکاری‌های بیشتر و نزدیک‌تری داشته باشیم.

در ادامه این دیدار که حدود دو ساعت به طول انجامید به پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری جمهوری آذربایجان و تائید رئیس سازمان صدا و سیما شبکه «سبلان» از طرف ایران و شبکه «آذتی‌وی» از طرف جمهوری آذربایجان به عنوان خواهرخوانده، مسئولیت هماهنگی و همکاری بیشتر رسانه‌ای دو کشور را بر عهده گرفتند. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها