زن جوانی که از مزاحمت‌های مردی به ستوه آمده بود، به کمک شوهرش و سه نفر از دوستان وی، زمینه‌های قتل مرد مزاحم را فراهم کرد.
کد خبر: ۶۷۷۷۱۰
راز‌گشایی از قتل مرد مزاحم پس از 2 سال

به گزارش جام‌جم، رسیدگی به این پرونده اوایل سال 91 هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان شهریار در غرب استان تهران قرار گرفت که مردی در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از کشف جسد مردی جوان در یکی از خیابان‌های این شهر خبر داد.

ماموران انتظامی با اعزام به محل، با جسد مرد جوانی که آثار جراحت روی بدنش وجود داشت، مواجه و متوجه شدند ساعاتی از مرگ مرد جوان می‌گذرد و وی در محل دیگر به قتل رسیده و جسدش به این مکان منتقل و رها شده است.

کارآگاهان جنایی با گزارش کشف جسد به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرا و هماهنگی قضایی، جسد مرد جوان را به پزشکی قانونی منتقل و تحقیقات خود را برای دستگیری عامل یا عاملان جنایت آغاز کردند اما با گذشت چند ماه هیچ خبری از خانواده مقتول به دست نیامد و جسد وی به عنوان مجهول‌الهویه با دستور قضایی دفن شد.

تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت ادامه داشت تا این که دو سال بعد از این حادثه، خانواده‌ای با حضور در پلیس آگاهی شهریار اعلام کردند فرزندشان از شمال کشور برای کار کردن به تهران و شهریار می‌آمده تا این که سال 91 به تهران رفته و دیگر به خانه بازنگشته است.

در پی غیبت طولانی وی، آنها موضوع را به پلیس شهرستان اطلاع می‌دهند تا این‌که مدت‌ها بعد، متوجه می‌شوند فرزندشان کشته شده و جسدش نیز دفن شده است.

با شناسایی خانواده مقتول، دستور قضایی از سوی بازپرس احمدی، در شعبه هشتم دادسرای عمومی و انقلاب دادسرای شهریار مبنی بر نبش قبر مقتول صادر و با آزمایش دی.ان.ای از استخوان‌های مقتول، مشخص شد او فرزند این خانواده است.

با تائید هویت مقتول، چند مرد جوان که از دوستان او بودند، شناسایی و تحقیق از آنها آغاز و مشخص شد وی (مقتول) به زن جوانی علاقه‌مند بوده، اما زن جوان حاضر به ارتباط با او نبوده و احتمال می‌دهند دوستشان به دست این زن کشته شده باشد.

در مرحله بعدی تحقیقات، تنها مظنون حادثه تحت تعقیب قرار گرفت تا این‌که هفته گذشته وی شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال زن جوان به پلیس آگاهی، وی ابتدا آشنایی با مقتول را انکار، اما در ادامه به قتل مرد جوان اعتراف و عنوان کرد: مقتول را چند بار در خانه یکی از اقوامم دیدم. او برایم ایجاد مزاحمت می‌کرد و با زور و تهدید می‌خواست از شوهر موقتم جدا و صیغه وی شوم.

متهم اضافه کرد: از دست مزاحمت‌های او خسته شده بودم. موضوع را با شوهرم در میان گذاشتم و از او خواستم مرد مزاحم را تنبیه کند. او هم با همدستی سه نفر از دوستانش، مرد جوان را به باغ متروکه‌ای در حومه شهر کشاند و آنها مرد جوان را بشدت کتک زده و در یکی از محله‌های شهر رها کردند.

در این مدت گمان می‌کردیم کسی او را پیدا کرده و نجاتش داده است و نمی‌دانستیم مرد جوان فوت شده است.

در پی اظهارات زن جوان، چهار همدست وی نیز دستگیر شدند و اعتراف کردند، مرد جوان را کتک زده‌اند و نمی‌دانستند او کشته می‌شود.

در پی اظهارات متهمان بررسی‌های کارشناسان پزشکی قانونی مشخص کرد علت مرگ مقتول، ضربه جسمی برنده به سر مرد جوان بوده است.

بنا بر این گزارش با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی در این زمینه ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بار
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
۰
۰
عاقبت بار كج ...

نیازمندی ها