درخواست تهران برای آزادی مرزبان ها

سفیر پاکستان به وزارت خارجه کشورمان احضار شد

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به حوادث تروریستی، عدم آزادسازی مرزبانان ایرانی و فقدان کنترل کافی مرزها توسط نیروهای پاکستان به سفیر این کشور در تهران اعلام کرد.
کد خبر: ۶۵۸۱۱۸
سفیر پاکستان به وزارت خارجه کشورمان احضار شد

معاون مدیرکل غرب آسیای وزارت امور خارجه کشورمان روز گذشته (چهارشنبه)، مجدداً ضمن اعلام مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم تحرک بیشتر و بسیج همه امکانات و نیروهای پاکستانی برای حل مشکل، آزادی مرزبانان ایرانی ربوده شده، حفظ سلامتی آنها، تضمین عدم تکرار در آینده و دستگیری و تحویل اشرار و تروریست‌ها تأکید کرد.

وی تصریح کرد: نهادهای ذی‌ربط ایرانی برای هرگونه همکاری و اقدام مشترک در کلیه سطوح آمادگی کامل داشته و متقابلاً انتظار دارند کلیه نهادهای ذی‌ربط پاکستانی نیز در این زمینه با آمادگی کامل، هماهنگی و اقدام نمایند.

به سفیر پاکستان اعلام شد وجود این همکاری‌ها عنصر حیاتی برای تضمین استمرار و بقای مرزهای دو کشور، به‌عنوان مرزهای صلح و دوستی می‌باشد.

عدم کنترل جدی مرزها و مقابله با اشرار و گروهک‌های تروریستی، می‌تواند ابعاد این‌گونه اقدامات را بیشتر و پیچیده‌تر سازد و نباید اجازه داد به روابط دوستانه، حسن همجواری و مرزهای دو کشور خللی وارد شود و مناسبات خوب، تحت الشعاع این رویدادهای ناخوشایند قرار گیرد.

نورمحمد جادمانی سفیر پاکستان در تهران نیز با ابراز تسلیت نسبت به خبر شهادت یکی از مرزبانان ایرانی و ابراز تأسف شدید خود و دولت پاکستان از این حادثه تروریستی، اعلام کرد مراتب را به مقامات کشورش اعلام خواهد کرد.

وی افزود:دولت پاکستان نیز نگران افزایش حرکت‌های تروریستی، شرارت‌ها و افراط گرایی است.

جادمانی تأکید کرد: پاکستان با عنایت به نگاه ویژه به ایران، به هیچ وجه، اجازه نخواهد داد این‌گونه رخدادهای تأسف‌بار، روابط حسنه میان دو ملت، دو دولت و دو کشور را خدشه‌دار سازد.(تسنیم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مازیار
United States
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
۰
۰
حالا دیگه

نیازمندی ها