رییس‌جمهور که به استان هرمزگان سفر کرده است امروز و در دومین روز سفر در جمع مردم جاسک وعده داد که گرانی و تورم در سال ۹۳ کاهش یافته و کنترل خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۰۱۲۱
گرانی و تورم سال آینده کنترل می‌شود

به گزارش واحد مرکزی خبر ،دکتر حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم جاسک گفت: سه طرح مربوط به آب، بیمارستان و فاضلاب ان‌شاءالله وعده ما در این منطقه است.

روحانی افزود: استاندار، فرماندار و مسئولان مربوط این قول را از زبان رئیس جمهور شنیدند و ان‌شاءالله تا پایان سال آینده اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نحوه تعامل با همسایگان جنوبی ایران گفت: همه همسایگان جنوبی ما در منطقه خلیج فارس و دریای عمان باید بدانند که این دولت مبنایش بر تعامل و دوستی با همسایگان به ویژه همسایگان جنوبی این منطقه است.

رئیس جمهور افزود: با همه کشورهای جنوبی با روابط و تعامل بهتر به دنبال منطقه ای امن و آماده برای سرمایه‌گذاری هستیم.

روحانی گفت: همه ایرانیانی که در داخل کشورند همچنین ایرانیان عزیزی که خارج از کشور هستند یا کارآفرینان می‌توانند به آینده این منطقه توجه کنند.

وی افزود: هر کس از فردا در جاسک سرمایه گذاری کند بداند در سال‌های آینده منفعت خواهد برد.

روحانی گفت: اینجا به مرکز تجاری، صنعتی و یک مرکز مهم دریایی تبدیل می شود که موجب پیشرفت منطقه خواهد بود.

وی افزود: البته برای این کار باید بخش بزرگی از منطقه به یک منطقه ویژه تبدیل شود برای اینکه بتوانیم از همه استعدادهای این منطقه استفاده و بهره برداری کنیم.

جاسک پایگاه عرضه نفت ایران می شود

رئیس جمهور از تبدیل بندرگاه جاسک به پایگاهی برای عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در دومین روز از سفر خود به استان هرمزگان در جمع مردم شهر بندری جاسک گفت :‌جاسک که امروز به عنوان یک بندر کوچک ساحلی در ساحل دریای عمان است در آینده نزدیک به مرکز مهم صنعتی در منطقه تبدیل خواهد شد .

روحانی افزود : در سالهای اخیر با توجه به حضور نیروی دریایی ارتش این بندر به یکی از بنادر مهم در سواحل جنوب ایران تبدیل شده و نفش به سزایی در برقراری امنیت دریایی در کل منطقه و ظهور و بروز دلاوری های دریادلان درکل منطقه حساس خلیج فارس ،‌دریای عمان و اقیانوس هند داشته است.

رئیس جمهور،آبادی ساحل مکران را برنامه دولت یازدهم عنوان و خاطرنشان کرد :همه برای آباد کردن ساحل مکران دست به دست هم خواهیم داد و و این کار مهم را به سرانجام خواهیم رساند.

دکتر روحانی با بیان اینکه ‌ این برنامه تا پایان این دولت عملیاتی و اجرایی خواهد شد گفت : نخستین برنامه دولت در این راستا تکمیل جاده بین بندر عباس و جاسک خواهد بود و بخشی از این جاده تا منطقه میناب بصورت بزرگراه تکمیل خواهد شد.

وی افزود : بهسازی جاده میناب به جاسک تا پایان سال 93 به اتمام می رسد وطرح احداث بزرگراه میناب به جاسک نیز در دست مطالعه است و این بزرگراه تا پایان دولت یازدهم ساخته خواهد شد .

رئیس جمهور با اشاره به دیگر برنامه های دولت برای توسعه و آبادانی منطقه جاسک گفت : با توجه به عبور خط لوله گازی از این منطقه، طرح ایجاد صنایع جدید ازجمله پتروشیمی ،‌فولاد و آلومینیم در این منطقه ایجاد خواهد شد و این طرحها منطقه را به یک منطقه صنعتی تبدیل خواهد کرد و این طرح ها علاوه بر طرحهای توسعه بندرگاه جاسک خواهد بود .

روحانی از تبدیل بندرگاه جاسک به پایگاهی برای عرضه نفت ایران به بازارهای جهانی خبر داد و گفت: جاسک همچون خارک در خلیج فارس به بندرگاهی برای صادرات نفت تبدیل خواهد شد و امیدوارم این کار که در دولت یازدهم آغاز می شود در دولت دوازدهم تکمیل شود .

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم جاسک گفت: برای آبادانی این منطقه مهم و راهبردی در کنار دریای عمان، به یک فرودگاه نیاز خواهیم داشت که با توسعه آن به یک فرودگاه بین المللی تبدیل شود.

روحانی افزود: اولین قدم‌ها را در همین دولت برای توسعه فرودگاه کنونی برخواهیم داشت و قدم به قدم برای طراحی یک فرودگاه بین‌المللی (پیش خواهیم رفت) که ان‌شاءالله در دولت یازدهم و تکمیل آن در دولت دوازدهم، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور با بیان اینکه جاسک استعداد بالایی برای رشد و توسعه دارد، گفت: البته برای این توسعه بزرگ به ناچار در کنار شهر جاسک، شهر جدیدی متصل به جاسک طراحی خواهد شد تا بتواند همه نیازمندی های آینده را در این منطقه برآورده کند.

روحانی افزود: البته طرح هایی هم برای سال آینده در دست است که ان‌شاءالله تا پایان سال آینده تکمیل خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: فاضلاب جاسک که طبق برنامه بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است، تا پایان سال 1393 تخصیص داده و اجرا خواهد شد.

روحانی افزود: بیمارستان 32 تختخوابی جاسک توسعه خواهد یافت و به بیمارستان 64 تختخوابی تبدیل خواهد شد که این توسعه نیز تا پایان سال 93 به اتمام خواهد رسید.

رئیس جمهور گفت: طرح دیگری که در این بندر مورد نظر است موضوع انتقال آب از سد چگین است که این طرح نیاز به 20 میلیارد تومان دارد که مبالغ آن پیش بینی شده است و در سال آینده عملیاتی خواهد شد.

سال آینده به‌تدریج همه مردم تحت پوشش بیمه درمانی

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در ادامه سخنان خود در جمع مردم جاسک به موضوع یارانه و هدفمندی یارانه ها اشاره کرد و گفت: هدفمندی یارانه ها و پرداخت یارانه نقدی به نیازمندان جامعه و قشرهای نیازمند ادامه خواهد یافت.

رئیس جمهور افزود: اگر خانواده هایی مانند دهک های بالا در سطح کشور وضع زندگی مناسبی دارند و نیاز به یارانه ندارند طبق قانون جدید مجلس شورای اسلامی دیگر یارانه به آنها تعلق نخواهد گرفت.

وی گفت: البته بهتر است کسانی که نیاز ندارند در زمان پر کردن فرم جدید چنین فرمی را پر نکنند.

روحانی گفت: در بحث یارانه ها در مرحله آینده در سال 1393 غیر از پرداخت یارانه نقدی به خانواده‌ها بحث ساماندهی بهداشت و درمان انجام خواهد شد.

وی افزود: می خواهیم در جای جای این کشور اسلامی در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف به نیازمندی‌های بهداشتی و درمانی مردم رسیدگی شود.

رئیس جمهور گفت: قدم اول این است که در سال آینده به‌تدریج همه مردم را تحت پوشش بیمه درمانی قرار دهیم و برای کسانی که تحت پوشش قرار دارند نیز سعی بر آن داریم که ارزش بیمه ها را بالا ببریم.

روحانی افزود: سهم دولت در زمینه بهداشت و درمان افزایش پیدا می کند و سهم مردم کاهش؛ تا مردم امنیت خاطری در بحث بهداشت و درمان داشته باشند.

وی به موضوع امنیت غذایی اشاره کرد و گفت: مردم باید از لحاظ مواد غذایی و کالاهای اساسی دغدغه خاطر نداشته باشند.

رئیس جمهور ادامه داد: غیر از پرداخت یارانه نقدی یارانه کالایی نیز خواهیم داشت و با یک برنامه منظم تر و دقیق‌تر در سال آینده به امنیت غذایی مردم نیز می پردازیم زیرا غذا، بهداشت و درمان جزو نیازهای اولیه مردم است.

وی گفت: سهمی از یارانه ها نیز به بخش‌های تولید، حمل و نقل و سایر موارد تعلق می گیرد که به مردم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

روحانی به موضوع حامل‌های انرژی نیز اشاره کرد و افزود: برای حامل‌های انرژی مانند بنزین، نفت و نفتِ گاز نیز شیب ملایم افزایش قیمت خواهیم داشت.

رئیس جمهور گفت: در کشور ما در شش ماه گذشته تورم و رشد تورم کاهش پیدا کرد و در سال آینده در سایه ایجاد اشتغال که مسئله اصلی مردم است، رشد تورم را کاهش خواهیم داد.

وی گفت: قدم کوچکی برداشتیم سال آینده نیز برای مهار کردن گرانی همانطور که قبلاً قول دادیم حرکت خواهیم کرد.

رئیس جمهور افزود: تورم از 42 درصد به 32 درصد در پایان امسال رسیده است و ما در سال آینده تورم را به 25 درصد کاهش خواهیم داد.

سال 93 همراه با رشد اقتصادی

رئیس جمهور در ادامه سخنانش در جمع مردم جاسک گفت: در سال 93 ما دارای رشد اقتصادی خواهیم بود و این معنایش رونق مسئله اشتغال است.

روحانی افزود: آخرین سخن من که بر آن تاکید دارم وحدت در میان مردم است، همه مردم عزیز ایران می دانند که ایران کشور تحت لوای لا اله الا الله و محمد رسول الله (ص) است.

وی گفت: در این کشور همه ایرانیان دارای حقوق شهروندی هستند، بدون تفاوت بین عقاید و آرای مختلف و مخصوصا وحدت بین شیعه و اهل تسنن لازم است چرا که ما همه برادر و تابع قرآن هستیم.

رئیس جمهور افزود: ما همه پیرو راه و سیره پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد بن عبدالله (ص) هستیم، ما همه عاشق و علاقه مند به اهل بیت و خاندان رسالت هستیم.

روحانی گفت: ما دارای قبله و خدای واحدیم و بنابراین معنا ندارد که بین اهل سنت و شیعه تفاوتی قائل باشیم، همه برادر و در کنار هم هستیم و بین ما تفرقه ای نباید باشد.

وی ادامه داد: دیشب در جمع بزرگ علمای شیعه و اهل سنت در بندرعباس من کاملا یگانگی، برادری و وحدت را مشاهده کردم و این برای بنده به عنوان خادم کوچک شما و برای همه ملت ایران دلگرم کننده است، چرا ما متحد نباشیم، ما در یک کشوریم و اگر این کشور توسعه یابد از آثار توسعه همه استفاده می کنیم و اگر خدای ناکرده در این کشور توسعه نباشد همه ضرر خواهیم کرد، بنابراین برادری، اخوت و همچنین دوستی ما باید همواره مستدام باشد.

روحانی تصریح کرد: تلاش این دولت ایجاد وحدت، توازن و تعادل بیشتر است.

وی در ادامه سخنانش در جمع مردم جاسک گفت: در استان عزیز هرمزگان محرومیت در قسمت شرقی مقداری بیشتر از قسمت غربی است به همین علت دولت سرمایه گذاری بیشتری در آن بخش انجام خواهد داد تا تعادل و توازن در استان و کشور حفظ شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ما همه ایرانی و مسلمان هستیم افزود: همه مردم باید زندگی بهتری داشته باشند .

روحانی در پایان گفت : به امید ایرانی آباد و سربلندتر و به امید روزی که جاسک به عنوان بندر توسعه یافته و زیبای منطقه در ساحل مکران باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
با بنزین 1100تومانی واجرای فاز دو چگونه می شود؟؟؟؟
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
همینور سال رو كنترل كنین اونور پیش كش !!!
جلال
United States
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
آقای روحانی كلیدش رو ساختید؟
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
آقایون و خانمها ما الان در شرایطی هستیم كه باید اقتصاد مقاومتی رو جدی بگیریم نه اینكه انتقاد كنیم شرایط این روزگار اینها رو ایجاب میكنه و الا عمدی كه نیست . زنده باد ایرانم
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
۰
۰
بابا گوشمون پره از این وعده ها ، خسته شدیم بخدا 8 سال وعده دادند این شد وضع مملكت دوباره 8 سال دیگه باید وعده بشنویم؟بابا یا شما نمیبینید یا ما رو ....... فرض كردید

نیازمندی ها