هدفمندی یارانه‌ها؛ شاه‌بیت سخنان روحانی

شیب تندی در افزایش قیمت بنزین خواهیم داشت

رئیس‌جمهور در نشست دولت و مجلس گفته است، در مواردی که به حوزه تولید ارتباط چندانی ندارد، همانند بنزین، شیب تندتری در افزایش قیمت‌ها خواهیم داشت.
کد خبر: ۶۴۰۸۸۱
شیب تندی در افزایش قیمت بنزین خواهیم داشت

عبدالرضا مصری سخنگوی هیأت رئیسه مجلس در نشست خبری به تشریح جلسه مشترک دولت و مجلس پرداخت و گفت: در این جلسه بحث های مختلف کاری از سوی رؤسای کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح شد و در این زمینه رئیس کمیسیون انرژی درباره  پایداری انرژی و اکتشافات ذخایر صحبت کرد و همچنین موضوعاتی مانند توجه به وضعیت معیشت مرزنشینان و جمعیت جوان کشور مطرح شد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نشست، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان از لزوم توجه به مسائل درمانی مردم صحبت کرد و همچنین رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در اظهارات خود خواستار حفظ عزت و اقتدار نظام اسلامی و پاسخ به ادبیات سخیف آمریکایی ها شد و اعلام کرد چشم انداز سیاسی ایران موفقیت آمیز خواهد بود وهمچنین رئیس کمیسیون اقتصادی بر لزوم حل مشکل تورم ، بیکاری تاکید کرد و خواستار سرمایه گذاری بیشتر در کشور شد و از رفتار عقلایی دولت تشکر کرد و خواستار استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور شد و از همکاری نوبخت و همکارانش در زمینه مسائل اقتصادی با کمیسیون مربوطه تشکر کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: رئیس کمیسیون کشاورزی موضوع لزوم بیمه کشاورزان را مطرح کرد و خواستار ارائه تسهیلات بانکی با نرخ بهره پایین برای کشاورزان شد و همچنین بر لزوم فراهم آوردن زمینه مصرف بهینه آب را خواستار شد و همچنین رئیس کمیسیون صنایع و معادن نیز خواستار استفاده از ظرفیت معادن کشور شد و بیان داشت که می توان منابع معدنی را جایگزین نفت کرد و خواستار حمایت بخش تولید کشور شد.

مصری گفت: رئیس کمیسیون فرهنگی از مظلومیت بخش فرهنگی صحبت کرد و خواستار توجه جدی به این بخش مهم شد  و اعلام کرد با توجه به هجمه استکبار بایداین بخش را بیشتر تقویت کرد و همچنین برای مقابله با کارشکنی ها علیه جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور باید بخش فرهنگی را تقویت کرد و وی در پایان موضوع منشور 8 ماده ای را مطرح کرد.

وی ادامه داد:رئیس کمیسیون عمران موضوع اشتغال را مطرح و اعلام کرد با وجود پروژه های نیمه تمام و اعتبارات تخصیص یافته امکان بهره برداری از این پروژه ها در مدت کم دشوار خواهد بود بنابراین پیشنهاد استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل این پروژه ها شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس ادامه داد: از هیات دولت آقای ظریف درباره مذاکرات ژنو صحبت کرد و به نمایندگان اطمینان خاطر دادند که تیم مذاکره کننده هسته ای ذره ای از حقوق مردم کوتاه نیایند و در این عرصه با رعایت اصول ارزشمند انقلاب اسلامی موفقیت های خوبی حاصل شده است.

مصری ادامه داد: باید توجه داشت در ماههای اخیر رفت و آمدهای بین المللی به کشور افزایش یافته که رفت و آمدها دستاوردهای مفیدی برای کشور خواهد داشت و همانطور که می دانید در طول هفته گذشته رئیس مجلس کره جنوبی و نخست وزیر ترکیه به ایران آمدند و این مراودات بین المللی ادامه دار خواهد بود.

وی گفت: قطعا با توجه به روابط خوب ایران با دنیا توفیق بالایی در مقابله با سیاستهای امریکا در جهت انزوای ایران بدست آمده است و خوشبختانه تعاملات بین المللی ایران رو به افزایش است .

مصری تصریح کرد: رئیس جمهور در سخنرانی خود از کمیسیون تلفیق مسائل کمیسیون های مجلس تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد تا قبل از 22 بهمن بودجه در صحن مجلس تصویب شود و به دولت تقدیم شود تا آیین نامه های اجرایی آن قبل از سال جدید آماده شود و از ابتدای سال آینده وارد مرحله عملیاتی بودجه شویم.

وی گفت: روحانی در این نشست بیان داشت که  دستاوردهای موفقیت آمیز ایران در عرصه روابط بین الملل باعث عصبانیت رژیم صهیونیستی و دشمنان ایران شده است.

مصری ادامه داد: رئیس جمهور خواستار حل مسائل اقتصادی، تورم، رکود، رشد اقتصادی منفی و همچنین مشکل آلودگی هوا و تخریب محیط زیست شد.

وی افزود: امید است با همکاری مجلس با دولت مشکلات کشور  و بحث کمبود آب آشامیدنی حل شود و با برنامه ریزی های دولت به مطالبات مردمی پاسخ داده شود.

مصری تشریح کرد: شاه بیت سخنان رئیس جمهور درباره موضوع هدفمندی یارانه ها بود و اعلام کرد که دولت آماده اجرای مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها است و برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید در موضوع هدفمندی توجه بیشتری به حل مشکل نیازمندان شود.

وی گفت: باید برای هدفمندی یارانه ها به راهکارهایی غیر از موارد نقدی نیز اندیشه شود و مشکل بیمه درمان همه ایرانیان توجه  و در سال آینده پوشش بیمه صددرصدی شود.

مصری افزود: باید امنیت غذایی مردم حفظ شود و کالاهای مورد نیاز در اختیار مردم قرار گیرد و اعتقاد رئیس جمهور نیز در این نشست بر این بود که امروز با توجه به عظمت ایران در افکار عمومی دنیا باید سعی کرد تمامی مشکلات مردم را حل کرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: در ادامه این نشست رئیس مجلس از هیات دولت تشکر کرد و اظهار امیدواری کرد که این جلسات بین مجلس و دولت ادامه دار باشد تا مشکلات مردم حل شود.

مصری گفت: دکتر لاریجانی همچنین اظهار داشتند که باید به مشکلات مردم که از طریق نمایندگان مجلس بیان می شود مورد توجه قرار گیردو این موضوعات ریشه یابی  و در موضوع پرداخت یارانه ها نیز تمامی جوانب لحاظ شود.

وی افزود: از هیات دولت و وزرا می خواهم که در جلسات مشترک با نمایندگان مجلس شرکت کنند تا به مشکلات مردم رسیدگی شود و نیازی به سوال از وزرا در صحن مجلس نباشد و نکته دیگر این که نمایندگان پارلمانی، وزرا فعال تر عمل کنند.

مصری گفت: دکتر لاریجانی در این جلسه اعتقاد داشت که مجلس و دولت با تعامل بیشتر می توانند مانع از ایجاد حاشیه شوند و به مردم خدمت کنند و وی نصیحت کرد که باید از برخی از مصاحبه ها نیزپرهیز شود تا دولت و مجلس با تعامل و هماهنگی مشکلات اصلی کشور مانند موضوع بیکاری و رشد اقتصادی منفی را حل کنند و درباره هدفمندی یارانه ها تصمیم خوبی اتخاذ کنند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس یادآور شد: سطح همکاری مجلس و دولت در حال حاضر خوب است و اگر این تعامل ادامه داشته باشد می توان ابهامات احتمالی را رفع کرد. نکته دیگر این که جلسات دولت و  وزرا با نمایندگان مجلس و همچنین جلسه رئیس جمهور با مجامع استانی نمایندگان باعث پیشرفت و حل مشکلات خواهد شد. /

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۹
سعید
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
بنزین پایه اقتصادایران است.چطوردرتولیدنقش ندارد؟!
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
بحث گرانی بنزین رامطرح نكنید چون همه معادلات برهم خورده وگرانی وتورم مهارنخواهد شد

سالار خان نابود
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
بنزین مثل خون در رگ های ترانزیت و حمل و نقل می ماند و باعث تغییر قیمت در همه چیز می شود
زمانی
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
با سلام
افزایش قیمت بنزین =افزایش كرایه هادر نتیحه افزایش قیمت كلیه خدمات و كالاها و تورم ،هر چه افزایش قیمت بنزین بیشترباشدتورم هم بیشتر میشود مگر اینكه دولت محترم ابزار كنترلی لازم را تدارك دیده باشد .
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
هزینه های درمان ناشی از الودگی هواوشلوغی بی حد خیابانها درداور تر ازافزایش قیمت بنزین است .
عظیم
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
بنزین 2000تون میتونه اقتصادی باشه
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
ارزانی بنزین=مصرف بی رویه=آلودگی هوا =مخدوش شدن سلامت جسم وروان جامعه وفرزندانمان=هزینه های سر سام آوردرمان بیماریهای بعضاً صعب العلاج كه از هزینه افزایش قیمت بنزین بسیار بیشتر است
متین
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
اول حقوق پایه را افزایش دهید
مستضعف
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۰
۰
۰
روحانی مچكریم!!!

نیازمندی ها