کد خبر: ۶۳۳۹۰۲
تیتراژ دلنشین «آوای باران»

منو جون پناه خودت کن برو ‌/‌ بذار پای این آرزو وایسم... این ترانه را بسیاری از ما این شب‌ها زیرلب زمزمه می‌کنیم و از آن لذت می‌بریم.

هر شب سریال «آوای باران» که تمام می‌شود، تیتراژ شنیدنی و پراحساس آن آغاز می‌شود و بعد از تماشای کشمکش‌های داستان سریال حس دلنشینی ایجاد می‌کند. این تیتراژ که تاوان نام ‌دارد جذابیتش را از هماهنگی بین شعر، موسیقی و تحریرهای تاثیرگذار احسان خواجه‌امیری به دست آورده است. ترانه تاوان را روزبه بمانی سروده که ترانه تیتراژ بسیاری از سریال‌های تلویزیونی را سروده است. از آثار این ترانه‌سرا برای تلویزیون می‌توان به تیتراژ سریال‌های دودکش، یک تیکه زمین، پیله‌های پرواز و برنامه ماه عسل اشاره کرد.

علیرضا کهن‌دیری نیز به عنوان آهنگساز، طراحی ملودی و موسیقی فیلم‌ها و سریال‌های زیادی را برعهده داشته است که می‌توان به سریال‌‌های به کجا چنین شتابان، وفا و دودکش اشاره کرد.

احسان خوا‌جه‌امیری نیز هنرمند شناخته شده عرصه موسیقی خوانندگی تاوان را به عهده داشته که در کار خوانندگی برای تیتراژ سریال‌ها جایگاه خاص خودش را دارد و آثارش مود توجه بسیاری قرار گفته است. از هنرنمایی او در تیتراژ سریال آوای باران می‌توان به تحریرهای این خواننده اشاره کرد که تاکیدهای احساسی جذابی ایجاد می‌کند؛ به عنوان نمونه می‌توان به تاکید او روی حرف میم در ترانه تاوان اشاره کرد؛ بخصوص در این مصرع: «اسیر یه احساس مبهم شدیم» و روی حرف میم در کلمه مبهم.

در شکل‌گیری تیتراژ سریال آوای باران، ترانه‌سرا، آهنگساز و خواننده بار دیگر همکاری با هم را تجربه کرده‌اند و شناخت آنها از ویژ‌گی‌های حرفه‌ای یکدیگر، باعث شده یک قطعه زیبا و دلنشین شکل بگیرد که مثل بسیاری از تیتراژهای خوب هویت مستقل پیدا کرده و بین علاقه‌مندان موسیقی دست به دست می‌گردد و شنیده می‌شود.

آذر مهاجر / گروه رادیو و تلویزیون

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها