گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس

آنچه در سازمان تأمین اجتماعی تخلف شده است

کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با انتشار گزارش 83 صفحه ای به تشریح تخلفات سازمان تامین اجتماعی در واگذاری 138 شرکت انحصاری به ارزش 4 میلیارد یورو به بابک زنجانی و همچنین پرداخت کارت هدیه های میلیاردی به 37 نفر از نمایندگان مجلس و برخی مقامات دولتی از جمله معاون اول رئیس جمهور سابق پرداخته است.
کد خبر: ۶۲۲۳۳۴
آنچه در سازمان تأمین اجتماعی تخلف شده است

در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد تحقیق و تفحص از سازمان تأمین اجتماعی، شرکت سرمایه گذاری سازمان تامین اجتماعی و شرکت های تابعه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

ایرج عبدی نماینده مردم خرم آباد گزارش این کمیسیون را قرائت کرد.در بخشی از این گزارش به قرارداد واگذاری انحصاری 138 شرکت سورینت قشم اشاره شده است.

این  تفاهمنامه بین سازمان تامین اجتماعی و شرکت هولدینگ سورینت قشم به مدیریت بابک زنجانی منعقد گردیده و تا سقف 4 میلیارد یورو  معادل 138 شرکت متعلق به سازمان تامین اجتماعی به شرکت مذکور واگذار گردیده است که شامل هواپیمایی جمهوری اسلامی، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه اصفهان، بانک صادرات، هتل های هما، پتروشیمی غدیر، پتروشیمی تبریز، شرکت ملی نفتکش، چوب و کاغذ ایران، شرکت های مختلف بیمه ای (ملت، میهن، دانا، پارسیان)، کشتیرانی جمهوری اسلامی، بانک های مختلف از جمله پاسارگاد، تات، پارسیان، دی و ... بوده است.

در ادامه در قسمتی از این گزارش به تخلفات سازمان تامین اجتماعی در پرداخت مبالغی در سال 91 و6 ماهه اول سال 92 به افراد اشاره شده است که شامل 1-50 میلیون تومان کارت هدیه به رحیمی معاون اول رئیس جمهور. 2- 100 میلیون تومان به عباسی سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی. 3- 100 میلیون تومان به شیخ الاسلام معاون وقت اجتماعی رئیس جمهور.

در بخش دیگری از این گزارش به پرداخت 20 میلیارد و 912 میلیون و 866 هزار ریال کارت هدیه در سال 91 و همچنین 17 میلیارد و 702 میلیون ریال کارت هدیه در 5 ماهه اول سال 92 اشاره شده است.

در این قسمت همچنین به پرداخت 1 میلیارد و 335 میلیون ریال کارت هدیه از سوی مدیرعامل سازمان به 37 نفر از نمایندگان مجلس در اردیبهشت ماه سال جاری اشاره شده که مرتضوی حاضر به افشای هویت این نمایندگان نشده است.

علاوه بر این در این گزارش به اختصاص 852 میلیون و 500 هزار ریال بابت برگزاری همایش شصتمین سالگرد سازمان تامین اجتماعی اشاره شده است.

ارسال اسامی متخلفان به قوه قضائیه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان قرائت گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: طبق ماده 216 آئین نامه داخلی مجلس اسامی متخلفان در این گزارش توسط هیات رئیسه مجلس برای رسیدگی به قوه قضائیه اعلام می شود.

بعد از قرائت این گزارش، محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس جلسه اظهار داشت: در ماده 215 آئین نامه داخلی در مورد تحقیق و تفحص های مجلس آمده است در صورتیکه جلسه مشترک هیات تحقیق و تفحص و کمیسیون تخصصی تخلفات موضوع تحقیق را مهم و مسئول دستگاه یا سازمان را مقصر تشخیص دهند پاسخگویی مسئول آن دستگاه در دستور کار قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: همچنین در ماده 216 نیز آمده، در صورتیکه گزارش کمیسیون تخلف احراز و درخواست تعقیب شود، متخلف توسط هیات رئیسه مجلس به قوه قضائیه یا دستگاه رسیدگی به تخلفات اداری معرفی می‌شود.

ابوترابی فرد با استناد به ماده 216 آئین نامه داخلی مجلس نیز گفت: طبق این ماده دیگر ما رأی‌گیری در خصوص گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی نخواهیم داشت و هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طبق ماده 216 عمل کرده و اسامی متخلفانی که در این گزارش آمده است را به قوه قضائیه ارسال می کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
ن.ن
United States
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
۰
۰
واقعا شرم اوره..این هم ازافراد رده بالای مملكت كه به مال مردم رحم نكردن...ولی قسمت غم انگیز این است كه مردم ایران سكوت كرده اند...
همشهری
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۳
۰
۰
برادر گرامی جناب آقای دكتر علی لاریجانی اگر موارد ذكر شده صحت داشته باشد ، با عنایت به شرایط بد اقتصادی كه برخی از مردم برای نان شبشان محتاج هستند . تقاضامندیم ضمن تعامل با اخوی محترمتان حضرت آیت ا...صادق لاریجانی این مفسیدین اقتصادی را به اشد مجازات برسانید . فرقی هم نمیكند آنها چه كسانی باشند . نماینده مجلس یا معاون اول رئیس جمهور سابق یا هر كس دیگر.
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
۰
۰
امروزه در كشور ما بسیاری از اشخاص هستند كه فقط روزی بیشتر از 100میلیون درآمد دارند

نیازمندی ها