احتمال تعطیلی زنگ ورزش مدارس در صورت بدتر شدن هوا

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اگر شرایط هوا به حالت اضطراری برسد، زنگ ورزش مدارس تعطیل خواهد شد، گفت: قطعا راه‌حل این موضوع تعطیلی زنگ ورزش مدارس نیست بلکه باید در این خصوص راه‌حل‌های پیشگیرانه را مدنظر قرار داد.
کد خبر: ۶۰۷۵۹۱
احتمال تعطیلی زنگ ورزش مدارس در صورت بدتر شدن هوا

معصومه ابتکار، معاون رییس جمهوری در حاشیه مراسم معارفه معاون جدید آموزشی و مدیر کل دفتر زیستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه قطعا بارندگی هوا می‌تواند به کاهش آلودگی کمک کند، اظهار کرد: بحث ریزگردها آسیب‌های جدی را به طبیعت وارد کرده است و اگر دستگاه‌های اندازه‌گیری در شهرهای بزرگ به شرایط اضطرار برسند و سازمان هواشناسی نیز این موضوع را اعلام کند موضوع تعطیلی زنگ ورزش مدارس مدنظر قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوا مدنظر سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و برای قانونی شدن این طرح شرایطی را مدنظر قرار داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم این طرح را به مجلس ببریم.

معاون رییس جمهوری در پاسخ به کشتن یکی از محیط بانان در روزهای گذشته تصریح کرد: باید تلاشمان بر این باشد که تیراندازی اتفاق نیافتد و در این خصوص به صورت جدی پیگیر موضوع خواهیم بود و سازمان حفاظت از محیط زیست در برخورد با شکارچیان غیرمجاز به شدت و با جدیت عمل خواهد کرد.

ابتکار با تاکید بر اینکه حیات وحش کشور یکی از سرمایه‌های ملی است که طی سالیان گذشته آسیب‌دیده است گفت: باید بتوانیم حیات وحش را با توجه به خشکسالی موجود در کشور بازسازی کنیم و به سطح متعادلی برسانیم تا گونه‌های ما در لیست قرمز قرار نگیرند.

وی همچنین در مورد راه‌اندازی صندوق ملی محیط زیست گفت: برای اعتبار اولیه این صندوق 750 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است و هرچند که این مبلغ رقم ناچیزی است اما برای شروع کار مناسب است.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها