بهترین جا برای دوری از پرتغال، ایران است

کرش: ایران توانایی موفقیت در برزیل را دارد

کد خبر: ۶۰۴۶۲۳
ستاره هایی که از چشمان کرش دور ماندند

اسامی بازیکنان دعوت شده به اردوی تدارکاتی تیم ملی فوتبال بزرگسالان از سوی کارلوس کرش اعلام شد،​اما افسوس بسیاری از چهره‌های تاثیرگذار این 12 هفته نخست لیگ سیزدهم در فهرست مرد پرتغالی غایب بودند. از ابتدا هم مشخص بود لیگ سیزدهم با توجه به آن که به رقابت‌های جام جهانی برزیل ختم می‌شود، به محلی برای عرض اندام بازیکنانی که رویای حضور در جام جهانی دارند تبدیل خواهد شد، اما اگر کرش نخواهد لیگ و این ستاره‌ها را ببیند، تکلیف چیست؟ آنچه در زیر می‌آید اشاره به شش چهره تاثیرگذار لیگ است. البته لیگ بازیکنان تاثیرگذار دیگری هم دارد که برخی از آنها در اردوی تیم ملی هستند، اما وقتی دیگر چهره‌های تاثیرگذار دیده نمی‌شوند، معنایش بی‌توجهی کرش و دستیارانش به بازی‌های لیگ است.

پیام صادقیان

از همان هفته‌های آغازین لیگ سیزدهم، در ترکیب پرسپولیس بازی‌های جوانی بیست و دو ساله بیشتر به چشم آمد؛ پیام صادقیان. تکنیک بالای صادقیان، در کنار سرعت قابل توجه و پاس‌هایی که نشان از خوشفکری‌های این هافبک دارد، تا حدود زیادی خیال علی دایی را از مرکز خط میانی پرسپولیس راحت کرد. صادقیان در کنار سه پاس گل، یک بار هم برای قرمزها گلزنی کرد تا موثرترین هافبک این تیم در 12 هفته نخست باشد. با این حال کرش به جای دعوت از او در اردوی تیم ملی بزرگسالان، ترجیح داد این بازیکن آماده در اردوی تیم زیر 23 سال تمرین کند. صادقیان تا اینجای کار پدیده لیگ سیزدهم بوده است.

هادی عقیلی

9 ماه از ترک اردوی تیم ملی توسط هادی عقیلی می‌گذرد، اما شاید همان اقدام به قیمت از دست دادن جام جهانی برزیل برای او تمام شود. عقیلی یکی از بهترین مدافعان لیگ سیزدهم است. سپاهانی‌ها با هفت گل خورده، بعد از پرسپولیس بهترین خط دفاع لیگ را دارند تا نقش هادی عقیلی به عنوان فرمانده ستون دفاعی سپاهان بیشتر به چشم آید. عقیلی در کنار استحکام بخشیدن به دفاع سپاهان، سه بار هم برای این تیم گلزنی کرده تا در زمره گلزن‌ترین مدافعان لیگ قرار داشته باشد.

رضا نوروزی

گل رضا نوروزی به مس کرمان، شاید به دلیل سه امتیازی بودنش اهمیت ویژه‌ای برای تیم نفت تهران داشت، اما این مهاجم آماده چهار بار دیگر هم برای نفتی‌ها گلزنی کرد تا با پنج گل زده نقشی موثر در حضور تیم یحیی گل‌محمدی در جمع مدعیان بالای جدول ایفا کرده باشد. با این حال کرش ترجیح داد از میان ده گلزن برتر لیگ سیزدهم فقط یک نفر را انتخاب کند؛ کریم انصاری‌فرد. شاید رضا عنایتی به دلیل سن بالایش دیده نشد، اما گلزنی‌های رضا نوروزی، مثل محمد غلامی سپاهان از چشم کادر فنی تیم ملی دور ماند.

سجاد شهباززاده

تا اینجای کار سه گلزن شش گله صدرنشین جدول گلزنان لیگ سیزدهم هستند. یکی غلامرضا عنایتی کهنه‌کار که با 37 سال سن هنوز هم بیشتر از سایرین بوی گل می‌دهد، دومی لوسیانو پریرای برزیلی و سومی سجاد شهباززاده جوانی با 23 سال که سایپا با گل‌های ارزشمند او خود را تا رده هفتم جدول بالا کشیده است. او هر دو گل سایپا را در آخرین بازی این تیم مقابل گسترش فولاد زد تا این تیم در خارج از خانه سه امتیاز با ارزش به دست آورد. شهباززاده در هفته هشتم و در بازی مقابل ملوان دو گل از سه گل تیمش را در انزلی زد تا در یک بازی خارج از خانه، فرشته نجات تیمش باشد، اما افسوس که هیچ یک از دستیاران کرش بازی‌های او را ندیدند.

مهرداد بایرامی

خیلی‌ها توانایی این مهاجم بیست و سه ساله را اولین بار روزی که تیم کم نام و نشان گسترش فولاد برای بازی با پرسپولیس به تهران آمد، دیدند. مهرداد بایرامی که به خاطر بازی‌های خوبش یک شب هم مهمان ویژه‌برنامه نود بود، در مقابل پرسپولیس به تنهایی دردسرهای زیادی برای دفاع و دروازه‌بان این تیم ایجاد کرد، اما بدشانس بود که نتوانست برای تیمش گلزنی کند. بایرامی در تمام بازی‌های گسترش فولاد حضور داشته، چهار گل برای این تیم زده و یک بار هم پاس گل داده است. او در تیمی اینچنین خوش درخشیده که بیشتر بازیکنانش برای نخستین بار حضور در لیگ برتر را تجربه می‌کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها