مردی که با جعل عنوان کارمند اداره دولتی فروشندگان خودرو‌ها را در شهریار فریب داده و علاوه بر سرقت خودروهایشان، پول معامله را هم می‌دزدید، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
کد خبر: ۶۰۴۲۲۹
سارق خودرو، پول معامله را هم ‌می‌دزدید

به گزارش جام‌جم، چندی پیش مردی با حضور در شعبه 8 بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار در غرب استان تهران، از مردی به اتهام سرقت شکایت کرد.

در تحقیق از شاکی معلوم شد، او قصد داشته خودروی پرایدش را بفروشد و به همین منظور آگهی فروش روی خودرویش نصب کرده بوده که مردی با وی تماس می‌گیرد و با معرفی خود به عنوان خریدار، مدعی می‌شود کارمند یکی از اداره‌های دولتی است و چند بار هم مقابل محل کارش، قرار ملاقات می‌گذارد.

در مرحله بعدی مشخص شد، روز حادثه مرد خریدار پس از توافق نهایی و تنظیم قولنامه مبلغ ده میلیون تومان به فروشنده می‌دهد و از او می‌خواهد برای جلوگیری از سرقت پول، آن را در صندوق عقب خودرو بگذارد و هر دو برای ثبت سند خودرو راهی یک دفترخانه می‌شوند.

در میانه راه، مرد خریدار از فروشنده می‌خواهد پولش را از صندوق عقب خودرو بردارد و به محض این که فروشنده از خودرو پیاده می‌شود، او خودرو و پولی را که با آن معامله کرده، سرقت می‌کند.

متهم، کارمند قلابی بود

در ادامه تحقیق از شاکی معلوم شد او پس از فرار متهم، از اداره محل کارش سراغ او را می‌گیرد و متوجه می‌شود چنین کسی در این اداره کار نمی‌کند و مرد کلاهبردار، فریبش داده است.

با تشکیل پرونده و شروع تحقیقات، سه مرد دیگر نیز باحضور در پلیس آگاهی، از مردی به اتهام سرقت خودرویشان شکایت کردند.

در تحقیق از شاکیان جدید معلوم شد آنها نیز به قصد فروش خودرویشان، آگهی فروش آن را در روزنامه یا روی خودرو درج کرده‌اند تا این که مردی با معرفی خود به عنوان کارمند یک اداره دولتی در شهریار، با آنها تماس گرفته و پس از قرار ملاقات و تنظیم قولنامه فروش، از فروشندگان می‌خواسته هشت تا 12 میلیون تومان پولی را که گرفته‌اند در صندوق عقب خودرو بگذارند و پس از پیاده شدن آنها از خودرو، در خیابان جایشان گذاشته و پول و خودرو‌ها را با هم سرقت کرده است.

با جمع‌بندی این اطلاعات و چهره‌نگاری رایانه‌ای از متهم فراری معلوم شد تصاویر رایانه‌ای با هم مطابقت دارد و کارمند قلابی همه شاکیان را فریب داده و خودروهایشان را دزدیده است.

بنا بر این گزارش، با صدور دستور قضایی برای متهم ، جستجو برای یافتن وی ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
كارآگاه گجت
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۵
۰
۰
اگه تونستین پیداش كنین !! با انتشار این خبر اون روش سرقتشو عوض می كنه!!!

نیازمندی ها