رئیس جمهور با اشاره به اهداف سفرش به شصت و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد در این سفر که به دعوت دبیرکل سازمان ملل متحد انجام می شود تلاش خواهیم کرد چهره واقعی مردم ایران را به جهان نشان بدهیم.
کد خبر: ۵۹۹۸۷۹
می‌خواهیم چهره واقعی مردم ایران را به جهان نشان دهیم

حجت الاسلام  حسن روحانی پیش از راهی شدن به نیویورک در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر اظهار کرد: اولین هدف سفر بنده به نیویورک این است که چهره ملت ایران که ملتی با فرهنگ و تمدن بزرگ است و در سال های گذشته به گونه ای دیگر معرفی شده بود به جهانیان نشان بدهیم.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز محور ثبات در منطقه و به دنبال صلح است افزود: متاسفانه دستهایی در سالهای اخیر چهره ملت ایران را به گونه ای دیگر معرفی کردند و هدف ما در این سفر معرفی ایران به  جهان به عنوان ملتی با فرهنگ و صلح دوست است و نمی خواهد لطمه ای به دیگر کشورها وارد آورد.

رئیس جمهور با اشاره به خلق حماسه بزرگ سیاسی از سوی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: مردم حماسه بزرگ در انتخابات آفریدند و اعلام کردند که با افراط موافقتی ندارند لذا در این سفر بنده تلاش خواهم کرد که صدا و پیام ملت ایران را به گوش جهانیان برسانم که ملت ایران با هرگونه خشونت و افراط مخالف است.

وی ادامه داد: این مخالفت ملت ایران با افراط و خشونت به خصوص در شرایط فعلی که منطقه و جهان و مردم آن از خشونت رنج می برند بسیار اهمیت دارد. می خواهیم بگوییم که ملت ایران خود قربانی سلاحهای کشتار جمعی است و به دنبال دستیابی به این سلاح ها نیست.

روحانی با تاکید بر اینکه ملت بزرگ ایران به ناروا تحت فشار اقتصادی و سیاسی قرار گرفته است گفت: در این سفر تلاش خواهم کرد که ندای مظلومیت ملت ایران را به گوش جهانیان برسانیم. قطعاً مسیر تحریم غیرقانونی است و تحریم کنندگان به اهداف خود نخواهند رساند. آنها باید مسیر گفتگو و تفاهم را در پیش بگیرند چرا که تنها این راه باعث دستیابی به منافع متقابل خواهد شد.

رئیس جمهور  در پایان خاطرنشان کرد: در سفر به نیویورک علاوه بر حضور و سخنرانی در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد با مقامات عالیرتبه، ایرانیان مقیم آمریکا، نخبگان، علمای دینی و برخی رسانه ها دیدار و گفتگو خواهیم کرد.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها