خوشبختانه تیم ما برخلاف فصل قبل، تمریناتش را خیلی زود شروع کرد، هرچند ما درگیر بازی‌های تیم ملی بودیم و تیم کاملی را در اردوی اول نداشتیم، اما همان که بچه ها زود دور هم جمع شدند و برای بدنسازی و سایر برنامه‌ها استارت زدند.
کد خبر: ۵۸۱۵۶۳
رویارویی پرسپولیس و کریمی را حساس نکنیم

پرسپولیس با انتخاب‌هایی که در فصل نقل و انتقالات داشت در خط هافبک دستخوش تغییر و تحولاتی شد که براساس آن، خیلی‌ها منتظر شروع فصل هستند تا ترکیب مورد نظر دایی را برای کمربند میانی سرخپوشان ببینند.در تمام گمانه‌زنی‌ها برای این خط، محمد نوری پای ثابت است که به نظر می‌رسد سرمربی پرسپولیس هم عقیده خاصی به بازیش دارد و او محور برنامه‌هایش در خط هافبک خواهد بود. نوری که فصل قبل هم یکی از بازیکنان با ثبات پرسپولیس بود که در هر دو دوره حضور ژوزه و گل‌محمدی روی نیمکت مربیگری این تیم توانست نسبت به سایر بازیکنان تاثیرگذارتر باشد برای فصل بعد پرسپولیس امیدهای زیادی دارد و برای آن هم دلایلی مطرح می‌کند؛ دلایلی که از دید او قرار است پرسپولیس را بعد از چند فصل ناکامی به هدفی که می‌گوید قهرمانی در لیگ برتر است، نزدیک کند.با هافبک ملی‌پوش سرخپوشان درباره شرایط کنونی پرسپولیس پیش از شروع فصل جدید، نقل و انتقالات این تیم، رویارویی پرسپولیس و تراکتورسازی در هفته اول لیگ سیزدهم، تیم ملی و برنامه‌های آن برای حضور بهتر در جام جهانی گفت‌وگو کردیم که پیشنهاد می‌کنیم همراه ما باشید.

اکنون میزان آمادگی پرسپولیس را بعد از گذراندن اردوهای آماده‌سازی و بازی‌های تدارکاتی چطور می‌بینید؟ آماده شروع رقابت‌های لیگ برتر هستید؟

خوشبختانه تیم ما برخلاف فصل قبل، تمریناتش را خیلی زود شروع کرد، هرچند ما درگیر بازی‌های تیم ملی بودیم و تیم کاملی را در اردوی اول نداشتیم، اما همان که بچه ها زود دور هم جمع شدند و برای بدنسازی و سایر برنامه‌ها استارت زدند به نظرم عالی بود، چون با اضافه شدن ملی‌پوشان که در شرایط مسابقه هم بودند زمان کمتری برای هماهنگی بود. فکر می‌کنم این یک فاکتور مثبت برای ما بود که با گذراندن اردوها و تمرین‌های بموقع و بازی‌های تدارکاتی لازم، به هماهنگی خوبی برسیم. در حال حاضر فکر می‌کنم 80 درصد آماده‌ایم و تا شروع لیگ این میزان به 100 درصد می‌رسد.

در خط میانی هم تغییرات زیاد بوده؛ جدایی علی کریمی و پیوستن بازیکنان جدید. این تغییرات را چطور می‌بینی؟ فکر می‌کنی پرسپولیس در این خط قوی‌تر از فصل گذشته باشد؟

خط میانی همیشه از اهمیت خاصی برخوردار است که اگر با کمبود مواجه باشد بیشتر از سایر خطوط به چشم می‌آید، چون به هر حال بازیساز است. مثل مشکلی که ما فصل قبل در مورد هافبک دفاعی داشتیم، اما فکر می‌کنم این فصل مشکلی نباشد. ویژگی بازیکنانی که به پرسپولیس آمده‌اند جوانی و انگیزه است که امیدوارم نه‌تنها در خط میانی بلکه در سایر خطوط هم بتوانیم هماهنگ عمل کنیم. اگر این هماهنگی از همان ابتدا باشد و لیگ را با قاطعیت شروع کنیم در حرکت رو به جلوی ما تاثیر دارد چون به نظر من امتیاز هفته‌های اول خیلی مهم است.

حالا که صحبت از هفته‌های اول لیگ شد از قرعه‌کشی لیگ هم بگوییم. پرسپولیس و علی کریمی خیلی زود باید مقابل هم قرار بگیرند. بازی پرسپولیس و تراکتورسازی به اندازه کافی حساس است. این تقابل را چطور ارزیابی می‌کنی؟

هفته اول بازی‌های لیگ همیشه سخت است، به این دلیل که همه تیم‌ها مقداری با احتیاط بازی می‌کنند. برای من فرقی ندارد هفته اول با چه تیمی روبه‌رو شویم، چون به هر حال تصور می‌کنم باید با 15 تیم لیگ بازی کنیم، اما برخلاف تصور عده‌ای که فکر می‌کنند ما قرعه سختی داریم معتقدم چون در آزادی، میزبان هستیم شانس با ماست و بازی تماشاگرپسندی از آب درمی‌آید.

اما از رویارویی پرسپولیس با کریمی نگفتید؟

خواهش من این است که این موضوع را نه رسانه‌ها و نه هواداران بزرگ نکنند. واقعیت غیر از این نیست که علی کریمی برای پرسپولیس و فوتبال ایران زحمات زیادی کشیده، فوتبال هم که حرفه‌ای است و هر بازیکنی به تیمی که پیراهن آن را می‌پوشد تعهد دارد. پس خیلی عادی به این موضوع نگاه کنیم و برای هر دو تیم حاشیه درست نکنیم تا بتوانند بازی خودشان را ارائه دهند. همان‌طور که علی کریمی شناخت خوبی از تیم ما دارد، ما هم از خط هافبک تراکتورسازی شناخت داریم و بر اساس آن برنامه‌هایی برای شکست این تیم داریم، شک نکنید بازی قشنگی می‌شود، به شرط آن که به حاشیه نرویم.

موضوع تغییر و تحول مدیریتی که این اواخر برای پرسپولیس پیش آمد تا چه حد تمرکز تیم را به هم ریخت، موضوعی که هنوز ادامه دارد و کادر فنی هم از آن راضی نیست؟

من به عنوان بازیکن درباره این مسائل حرف نزنم بهتر است، اما چیزی که معلوم است این که ناراحتی کادر فنی و بازیکنان و هواداران از این بوده که چرا در این مقطع که پرسپولیس در حال آماده‌شدن است و تمریناتش را هم زود شروع کرده باید این حرف‌ها حاشیه‌ساز شود. چون ما خیلی امیدواریم این فصل آن‌طور که هواداران می‌خواهند پیش برویم و هدفمان قهرمانی است، اما باید همه در این زمینه همکاری کنند.

امیدوارم این حرف‌ها مانع رسیدن به هدف ما نشود و شاهد اتفاقاتی که در گذشته هم به پرسپولیس ضربه زده، نباشیم.

در این چند روز از مشکلات مالی پرسپولیس و پاس‌نشدن چک برخی بازیکنان هم صحبت‌هایی بوده، مشکلی در این باره داشتید؟

نه. فکر می‌کنم تا قبل از شروع لیگ همه چیز درست می‌شود، الان وقت این حرف‌ها نیست.

صعود تیم ملی به جام جهانی چه تاثیری در کیفیت لیگ خواهد داشت؟

این فصل برای فوتبال ما باید با رشد کیفی همراه باشد، چون همه بازیکنان به نوعی برای رسیدن به پیراهن تیم ملی در جام جهانی انگیزه دارند، اگر باشگاه‌ها خوب باشند قطعا کمک به تیم ملی است که بازیکنان آماده‌‌تری را تحویل خواهد گرفت. برای من که دنیایی از انگیزه به وجود آمده و می‌خواهم با فصلی رویایی که به قهرمانی پرسپولیس ختم می‌شود، با تیم ملی هم حضوری موفقیت‌آمیز در جام جهانی داشته باشم.

فکر می‌کنی تیم ملی ظرفیت شگفتی‌سازشدن در جام جهانی برزیل را دارد یا مثل دوره‌های قبل خداحافظی زودهنگامی با این رقابت‌ها خواهد داشت؟

این که بگوییم ظرفیت دارد دروغ نیست، همه ما دوست داریم این اتفاق بیفتد، اما همه تیم‌ها تدارکاتی می‌بینند و برنامه‌هایی دارند که کار را برای ما سخت می‌کند، هیچ تیمی بیکار نمی‌نشیند، فقط امیدوارم برای تیم ما هم این برنامه‌ها در نظر گرفته شود تا در کنار غیرت و تعصب بازیکنان و توانایی‌هایشان بتوانیم در جام جهانی فراتر از انتظار ظاهر شویم، نباید به کم قانع باشیم.

خیلی‌ها می‌گویند پای ثابت خط میانی پرسپولیس در لیگ آینده محمد نوری است، چون دایی به بازی‌اش اعتقاد خاصی دارد این را قبول داری؟

آقای دایی به من لطف دارند و همه چیز به تلاش و آمادگی بازیکنان بستگی دارد، اما اگر چنین چیزی هم باشد مسئولیت مرا سنگین‌تر می‌کند.

صحبت پایانی‌تان را می‌شنویم.

امیدوارم لیگ را خوب شروع کنیم و بتوانیم از همان ابتدا به قول‌هایی که به هواداران می‌دهیم عمل کنیم.

سارا احمدیان / جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها