جعفر کاشانی:باشگاه بزرگ آدم های بزرگ می خواهد

پرسپولیس دایی می تواند به ناکامی ها پایان دهد

تا زمانی که پرسپولیس و همچنین باشگاه‌های ایران دارای قوانین منسجم نباشند با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو هستند.
کد خبر: ۵۷۹۲۵۱
پرسپولیس دایی می تواند به ناکامی ها پایان دهد

سایت جام جم ورزشی /  جعفر کاشانی پیشکسوت و کارشناس فوتبال که بازیکن سابق پرسپولیس و تیم‌ملی بوده از شرایط کنونی پرسپولیس ناراحت است. به اعتقاد کاشانی؛ دایی به تنهایی توانایی معجزه ندارد، باشگاه پرسپولیس باشگاه بزرگی است و به آدم‌های بزرگ نیاز دارد، آقای دایی گزینه‌ی ‌مناسبی برای هدایت پرسپولیس است. با جعفر کاشانی بازیکن سابق تیم‌ملی درباره شرایط پرسپولیس به گفت وگو نشستیم.

* پرسپولیس برای لیگ سیزدهم بسیار کم فروغ‌تر از سال گذشته بود. شرایط فصل پیش‌رو پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید‍؟

- امید داریم با درایت و انسجام فکری و تعامل صحیح در جهت باشگاه‌سازی قدم برداریم و باشگاه پرسپولیس را به باشگاهی بین‌المللی تبدیل کنیم. امیدوارم در این راه با چالش کمتری رو به رو باشیم. تا زمانی که پرسپولیس و همچنین باشگاه‌های ایران دارای قوانین منسجم نباشد با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو هستند.

* پرسپولیس برای فصل پیش‌رو برخلاف فصل قبل بازیکنانی را جذب کرد که از لحاظ فنی در سطح متوسط هستند. با توجه به آنکه پرسپولیسی‌ها بازیکن خیلی گران‌ جذب نکرده‌اند، چه قدر احتمال موفقیت در لیگ آتی را دارند؟

- وقتی هدف وجود داشته باشد پیروزی و موفقیت امکان‌پذیر است، نظر مربی تیم هم مهم است،  این توانایی و درایت را در آقای دایی می‌بینیم که بتواند پرسپولیس را موفق کند. ایشان تجربه‌های کافی و کاملی در زمینه مربی‌گری دارد، ‌به همین دلیل باشگاه نیازی به ستاره ندارد. همه ملاحظه کردند که در سال گذشته همین ستاره‌ها نتوانستند نتایج چندان قابل قبولی را برای تیم رقم بزنند.

* آیا علی دایی توانایی خارج کردن پرسپولیس از این شرایط بحرانی را دارد و می‌تواند بعد از مدت‌ها برای پرسپولیس جام بیاورد؟

- دایی به تنهایی توانایی معجزه ندارد. باشگاه پرسپولیس باشگاه بزرگی است و به آدم‌های بزرگ نیاز دارد و آقای دایی گزینه‌ی ‌مناسبی هستند. امید داریم با کمبودها مقابله کنیم تا آن نتیجه را که می‌خواهیم کسب کنیم.

* دایی برای جذب کریم انصاری‌فر گفته "استخاره کرده‌ است و نتیجه استخاره بد آمده" فکر می‌کنید برای جذب یک بازیکنان این شیوه‌ی مناسبی است؟

- این تنها نقطه نظر آقای دایی بوده است و ایشان وظیفه‌ی هماهنگی و ارنج کردن تیم را بر عهده دارد و نقطه نظرات ایشان هم باید مورد تأیید باشگاه باشد.  باشگاه وظیفه دارد نقطه نظرات را حلاجی کرده، از نخبگان استفاده کرده و هدف دار حرکت کند.

* یکی از چالش‌های چند ماه آینده در بحث ورزش مربوط به انتخاب وزیر آینده ورزش و جوانان است. از نگاه شما شاخصه‌های وزیر آینده ورزش و جوانان چه موضوعاتی باید باشد؟

- وزیر باید در چارچوب اهداف نظام فعالیت کند و در چارت‌های سازمانی که وجود دارد  شرح وظایف ارگان‌هایی که به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیر نظر وزارت هستند را روشن نموده و هدفمند به جلو گام بردارد .

* در شرایط فعلی به نظر شما بهترین گزینه برای وزارت ورزش چه کسی می‌تواند باشد‍؟

پاسخ دادن به این سئوال کمی دشوار است اما بهترین فرد کسی است که صالح باشد و گزینه‌های زیادی مطرح است و آقای دکتر دادکان هم گزینه مناسبی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها