بیش از یکصد اثر به زبان‌های گوناگون، از دانشمندان و نویسندگان داخلی و خارجی تاکنون به دبیرخانه جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی رسیده است.
کد خبر: ۵۷۸۵۳۸
ارسال بیش از 100 اثر به جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از زمان اعلام فراخوان ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی تاکنون، 104 اثر به زبان‌های گوناگون، از دانشمندان و نویسندگان داخلی و خارجی، با موضوع حضرت رضا علیه‌ السلام و خاندان آن حضرت به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

 دبیر اجرایی جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با بیان این مطلب، افزود:تعداد قابل توجّهی از آثار رسیده به دبیرخانه ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، در بخش کتاب (شامل محورهای علوم و معارف رضوی، تاریخ و سیره رضوی، زیارت، شعر، داستان، کودک و نوجوان، ترجمه و زبان‌های خارجی) بوده و تعدادی از آثار نیز در دو بخشِ «پایان‌نامه» و «آثار شایسته چاپ» می‌باشد.

مهدی قیصری‌نیک خاطرنشان کرد:علاوه بر آثار رسیده از نویسندگان و ناشران به زبان فارسی، کتاب‌های ارزشمندی به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی استانبولی، ترکی آذربایجانی، روسی، اردو، هندی، میانماری و تاجیکی به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی از برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی در سازمان کتابخانه‏ ها، موزه‏ ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با همکاری دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌ السلام خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های علمی، هنری و پژوهشی مرتبط با سیره، زندگی و ابعاد مختلف شخصیت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام رضا علیه‌السلام و شناسایی، تجلیل و حمایت از تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده آن‌ها، هم‌زمان با دهه کرامت در سطح بین‌الملل برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی با بیان این که ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، همانند دوره‌های پیشین، شامل چهار بخشِ کتاب، پایان‌نامه، ناشر و آثار شایسته چاپ می‌باشد، تاکید کرد: آثار ارسالی باید در یکی از بخش‌های چهارگانه، با موضوع امام رضا علیه‌السلام و خاندان آن حضرت (حضرت جوادالائمه، حضرت حسین بن موسی‌الکاظم، حضرت احمد بن موسی‌الکاظم [‌شاه‌چراغ‌] علیهم‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها) بوده و طی سال‌های 1391 و 1392منتشر شده باشد.

گفتنی است؛ نویسندگان، ناشران و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت این جشنواره به نشانی http://ketabsal.aqlibrary.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها