کد خبر: ۵۷۲۵۱۷
ورزش هم جای شایسته هاست

رویکرد فراجناحی و شایسته‌سالار دولت یازدهم مثل دیگر حوزه‌ها، برای ورزش هم بار روانی مثبتی دارد و در حالی که کم کم گمانه‌زنی برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان بالا می‌گیرد، انتظار این است که در ورزش هم این رویکرد حکمفرما شود.

آغاز به کار دولت یازدهم ویژگی منحصربه‌فردی برای ورزش کشور دارد، ویژگی‌ای که ریشه در تاسیس وزارت ورزش و جوانان در میانه‌ها فعالیت دولت دهم دارد تا این بار و در همان آغاز فعالیت دولت جدید مجموعه ورزش تکلیف خود را با انتخاب وزیر بداند. این اتفاق تاریخی را باید برای ورزش به فال نیک گرفت، چرا که در دوره‌های گذشته با توجه به این‌که ورزش در قالب سازمان تربیت بدنی و معاونت رئیس‌جمهور فعالیت می‌کرد، معمولا چند ماه بلاتکلیف بود و انتخاب سکاندارش را به انتظار می‌نشست.

اما بازار گمانه‌زنی و شایعات برای انتخاب وزیر ورزش و جوانان در حالی از دیروز داغ شد و نام چند گزینه برای این مهم به گوش رسید که مطرح شدن برخی اسامی که کارنامه درخور توجهی نداشته‌اند قدری نگران‌کننده می‌نماید، گرچه هیچ بعید نیست تیم کاری رئیس‌جمهور منتخب به هیچ‌عنوان سمت این قبیل افراد نرفته باشد و این شایعات در حد فشار رسانه‌ای برای تحمیل بر دولت باشد.

ناگفته پیداست حوزه‌ای که دامنه تاثیر آن به سلامت و جامعه، سیاست و حتی اقتصاد را در برمی‌گیرد برخلاف ذهنیت رایج به هیچ عنوان پیش پا افتاده نبوده و پیچیدگی‌های خاص مدیریتی خود را دارد، مصداق این ادعا غیر از دیدگاه اهالی فن، صحبت‌های مسئولان سابق ورزش است. در این میان صرف‌نظر از همه محاسن و معایب انتصاب‌های پیشین سازمان تربیت بدنی و وزارت ورزش و جوانان، مثل همه حوزه‌ها که رویکرد فراجناحی و شایسته‌محور موجب شادی و نشاط آنها و بالطبع مردم کشورمان شده است، جامعه ورزش و علاقه‌مندان به ورزش هم به این شعار رئیس‌جمهور منتخب دل بسته‌اند که با وسواس بالا بهترین انتخاب را برای ورزش داشته باشد.

ممکن است گفته شود اولویت‌های کنونی کشور مسائلی از قبیل سیاست خارجی، سلامت، اشتغال و... است، اما شایسته است حوزه ورزش و جوانان هم با توجه به تاثیر مستقیم و غیرمستقیم بر بخش‌های مختلف جامعه بجد مورد توجه بوده و سکاندار آن را با رویکرد شایسته‌سالار انتخاب کرد.

امید توفیقی ‌/‌ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها