گفت‌وگو با کارگردان فیلم سینمایی «زبان مادری»

همدلی از همزبانی خوش‌تر است

براساس تصمیم شورای صنفی نمایش، از امروز چهار فیلم جدید، «گذشته» اصغر فرهادی، «خودزنی» احمد کاوری، «بیتابی بیتا» مهرداد فرید و «زبان مادری» قربان محمدپور اکران خود را در سرگروه‌های مختلف سینمایی آغاز خواهند کرد و اکران پراکنده برخی فیلم‌های میلیاردی نوروزی مانند رسوایی، حوض نقاشی و تهران 1500 هم ممنوع است.
کد خبر: ۵۷۰۴۴۲
خداحافظی میلیاردی‌ها با پرده نقره‌ای

حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش در این خصوص به جام‌جم گفت: در جلسه اخیر شورای صنفی نمایش تصمیم گرفته شد که فیلم‌های اکران نوروزی یعنی «رسوایی»، «حوض نقاشی» و «تهران 1500» به دلیل تمام شدن سقف اکران به طور کامل از سینماها برداشته شود و از صبح امروز جای خود را به چهار فیلم جدید بدهند.

وی به سینماهای سرگروه فیلم‌های تازه اکران نیز اشاره کرد و افزود: فیلم «گذشته» اصغر فرهادی در گروه آفریقا جایگزین فیلم «یکی برای همه» (محمد آهنگرانی) می‌‌شود. فیلم «خودزنی» (احمد کاوری) نیز به جای «برف روی کاج‌ها» (پیمان معادی) در سرگروه سینمایی عصر جدید اکران می‌شود. فیلم «بیتابی بیتا» (مهرداد فرید) هم در گروه قدس به جای فیلم «بازنشسته‌ها» روی پرده می‌رود. فیلم «زبان مادری» (قربان محمدپور) نیز با پایان اکران «تلفن همراه رئیس‌جمهور» (علی عطشانی) در سرگروه آزادی روی پرده رفته است.

گفتنی است، با تصمیم شورای صنفی نمایش، فیلم «رسوایی» هم که به مدت یک هفته دوباره صاحب سینمای سرگروه قدس شده بود، جای خود را به بیتابی بیتا داد. «رسوایی» و فیلم‌های دیگر اکران نوروزی بیش از 10 هفته روی پرده سینماها بود.

«گذشته» بدون حذفیات

سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره اکران قطعی فیلم جدید اصغر فرهادی نیز گفت: به طور حتم این فیلم از روز چهارشنبه در گروه آفریقا اکران خود را آغاز خواهد کرد.

وی درباره تغییرات احتمالی فیلم «گذشته» نسبت به نسخه کامل آن که در جشنواره کن به نمایش درآمد نیز توضیح داد: تا جایی که اطلاع دارم، فیلم «گذشته» بدون حذفیات پخش خواهد شد و البته این فیلم با زبان اصلی و زیرنویس فارسی اکران می‌شود.

فیلم «گذشته» به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی داستان مردی به نام احمد را روایت می‌کند که چهار سال پس از جدایی از همسر فرانسوی‌اش به درخواست او راهی پاریس می‌شود تا مراحل اداری طلاقشان را طی کند. احمد در مدت اقامت کوتاهش متوجه آشفتگی لوسی دختر همسر سابقش می‌شود. تلاش او برای کمک به لوسی پرده از رازی در گذشته برمی‌دارد.

«خودزنی» ساخته احمد کاوری درباره مردی است که زندانی می‌شود و پس از آزادی متوجه تغییراتی در زندگی خود می‌شود. امیررضا دلاوری، امین حیایی، لعیا زنگنه، آتیلا پسیانی، محمدرضا شریفی‌نیا، نیما شاهرخ‌شاهی، امیر غفارمنش، تینا آخوندتبار و امیریل ارجمند در این فیلم بازی می‌کنند. پخش فیلم نیز بر عهده بنیاد سینمایی فارابی است.

فیلم «بیتابی بیتا» به کارگردانی مهرداد فرید داستان دختری به نام بیتا است که بتازگی در یک مطب دندانپزشکی به عنوان منشی مشغول کار می‌شود. همه چیز بر وفق مراد است تا این‌که برخی بیماران به او تهمت‌های ناروا می‌زنند. امیر که به عنوان دستیار دندانپزشک دل به بیتا بسته است نمی‌تواند این تهمت‌ها را تحمل کند.

حامد بهداد، الهه حصاری، فریبا کوثری و مجید مشیری بازیگران فیلم هستند. پخش‌کننده فیلم نیز حبیب اسماعیلی است.

«زبان مادری» به کارگردانی قربان محمدپور هم داستان خانواده‌ای را روایت می‌کند که با یکدیگر اختلاف دارند و اتفاقات عجیبی برای آنها رخ می‌دهد.

شهره قمر، پیر داغر، ماریا گارسیا، امیرمحمد زند، هایده حائری، آتش تقی‌پور، خشایار راد و هستی مهدوی‌فر در «زبان مادری» نقش‌آفرینی می‌کنند. دفتر پخش نسیم صبا پخش این فیلم را به عهده دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها