قبل از هرچیز باید از تهیه‌کننده برنامه موسیقایی «دستان» یعنی آقای مناجاتی قدردانی کنیم که گوشه چشمی هم به انتقادها دارد؛ با خبر شدیم که بتازگی در محتوای این برنامه تغییراتی رخ داده است؛ چندی پیش در همین ستون گفتم یکی از ضعف‌های این برنامه، گفت‌وگوهای تخت و یک‌سویه‌ای است که معمولا مهمان برنامه هر طور دلش می‌خواهد کارهای خود را توجیه می‌کند و هیچ نشانه‌ای از گفت‌وگوی چالشی در کار نیست و در نتیجه این نوع گفت‌وگو حاصل چندانی برای شنونده ندارد.
کد خبر: ۵۶۶۶۸۹
«حذف» بهترین راهکار

ایشان هم دست به کار شده و تغییراتی را اعمال کرده است، البته این نکته را باید افزود که توجیه تهیه‌کننده درخصوص تغییر برنامه کمی جای تامل داشت؛ چرا که گفته: با وجود این ‌که گفت‌وگو با هنرمندان برجسته موسیقی جزو بخش‌های پرطرفدار برنامه بود، اما به دلیل این‌که ذات یک مجله تلویزیونی داشتن ریتم بالا و آیتم‌های متنوع است، این بخش از برنامه را حذف کردیم در صورتی که می‌شد بدون حذف هم این کار را کرد، اما چه کنیم که شوربختانه حذف، سریع‌ترین و راحت‌ترین گزینه ماست!

جشنواره‌ای پرشور

جشنواره موسیقی جوان با حضور دو چهره سرشناس موسیقی یعنی شهرام ناظری و حسین علیزاده رونق و اعتباری دیگری یافته است.

به نظر می‌رسد ارتباط خوب دبیر جشنواره، هومان اسعدی که خود از پژوهشگران و از چهره‌های دانشگاهی است، توانسته برای نخستین‌بار این هنرمندان را به سمت جشنواره جوان بکشاند. طبیعتا حضور ناظری و علیزاده، نوید جشنواره‌ای پرشور را می‌دهد.

ایام خوش بزرگداشت‌ها

خوشبختانه بازار قدردانی، بزرگداشت و یادمان گرم است و بتازگی هم بزرگداشتی برای استاد جلیل شهناز در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد؛ هر چند که شهناز در بستر بیماری است و برگزار شدن یا نشدن این‌گونه برنامه‌ها تاثیر چندانی به حال او ندارد، اما گاه در محتوای چنین بزرگداشت‌هایی اتفاقی می‌افتد که قابل تامل و خشنودکننده است مثلا اجرای تارنوازی دختربچه 10 ساله در این برنامه به سبک اصفهانی، نور امیدی از استمرار راه و سبک تار شهناز را در آینده زنده کرد.

یک راهکار انتخاباتی

در آمارهای رسمی، تعداد فعالان حوزه هنر موسیقی با احتساب اعضای خانواده اعم از آموزش، اجرا، تولید، تکثیر، صدابردار، سازنده‌ساز، ضبط و استودیو، چاپ و انتشار و... نزدیک به یک میلیون نفر اعلام شده است و در آمارهای غیررسمی نیز این تعداد به بیش از یک و نیم میلیون نفر هم می‌رسد.

این مقدمه برای ذکر این نکته بود که چرا نامزدهای ریاست‌جمهوری در برنامه‌های خود توجهی به این ظرفیت مهم ندارند و به راهکارهای خود در این زمینه‌ها هیچ اشاره‌ای نمی‌کنند.

حمیدرضا عاطفی - روزنامه‌نگار و منتقد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها