وزیر ارشاد در همایش منادیان حماسه:

انتخابات مظهر حضور مردم و مردم سالاری است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتخابات ریاست جمهوری را مظهر حضور مردم و مردم سالاری ذر کشور دانست و گفت: این انتخابات در بیش از سه دهه گذشته همواره نقطه قوت انقلاب بوده که از سال 58 تاکنون پنج دوره آن برگزار شده است.
کد خبر: ۵۵۸۳۵۴
انتخابات مظهر حضور مردم و مردم سالاری است

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید محمد حسینی  امروز دوشنبه در همایش منادیان حماسه با اشاره به اینکه مردم همواره حضور ارزشمندی در این عرصه داشته اند، افزود: این حضور نشات گرفته از تربیت مردم در مکتب اسلام است.

وزیر ارشاد با اشاره به وقایع پس از انتخابات سال 88، اظهار داشت: شیرینی انتخابات در آن سال به تلخی مبدل شد لذا می توان از آن برای امروز عبرت گرفت به طوری که باید تلاش کرد انتخابات به فرصتی مغتنم برای صلابت و اقتدار نظام تبدیل شود.

وی با بیان اینکه رسانه ها، نقش بسزایی در اطلاع رسانی به موقع و بیان آرا و دیدگاه های مختلف مردم دارند، گفت: با وجود افزایش تب انتخابات و هیجانات و احساسات ناشی از برگزاری آن، رسانه ها نباید به آن دامن زده و افراد را علیه یکدیگر تحریک کنند.

عضو شورای انقلاب فرهنگی با بیان آنکه توجه به نقاط قوت نظام باید یکی از رسالت های کاری رسانه ها باشد، افزود: این رسالت نباید طوری باشد که با نقد و انتقادهای مختلف، کل دستاوردهای نظام نادیده گرفته شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به طراحی و برنامه ریزی های دشمن در شرایط انتخاباتی کشور، افزود: دشمن همواره از اختلافات داخلی بهره برداری سیاسی کرده و سعی در ضربه زدن به اصل نظام دارد، بنابراین باید با مرزبندی های مشخص، خط خود را از بدخواهان جدا کنیم.

به گفته وی، انتظار مردم از رسانه ها این است که به دشمن شناسی، شناخت شیوه های دشمن و پیش بینی تحرکات آنها، کمک کنند.

حسینی اظهارداشت: رسانه ها می توانند با انجام این رسالت، بصیرت و آگاهی مردم را بیش از پیش افزایش دهند.

وزیر ارشاد به نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری توصیه کرد که هوش و شعور مردم را مدنظر داشته باشند و سعی نکنند با شیوه های مختلف، دیگران را نقد و اثبات کنند زیرا جز صداقت، راهی برای تسخیر قلوب مردم وجود ندارد.

حسینی تصریح کرد: در ایام انتخابات، شعور و اشتیاق بیشتری در خصوص اخبار و موضع گیری های انتخاباتی وجود دارد لذا مطبوعات فرصت خوبی در اختیار دارند تا از این اقبال مردم به نحو احسن استفاده کنند و پاسخگوی نیاز آنها باشند زیرا در آن صورت انس و الفت آنها با مطبوعات، استمرار خواهد یافت.

عضو شورای انقلاب فرهنگی افزود: اگر اطلاع رسانی در عرصه انتخابات مطلوب باشد، مردم هم حضوری گسترده در آن خواهند داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: همه باید کمک کنند تا فضای سالم و مورد انتظار از یک نظام اسلامی و الگو بخش در انتخابات حاکم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها