در شب دوم چهاردهمین حراج کریستیز، 85 درصد آثار به فروش رسید و همچنان که انتظار می‌رفت رقیبی برای فروش یک میلیون دلاری هنر ایران در شب نخست پیدا نشد و عنوان رکورددار این دوره به فرهاد مشیری تعلق گرفت.
کد خبر: ۵۵۵۳۶۲
ایران رکورددار چهاردهمین حراج کریستیز

به گزارش فارس، سالن گودفین هتل امارات تاورز دبی بیست و هشتم فروردین میزبان برپایی شب دوم حراج کریستیز در چهاردهمین دوره‌اش بود؛ شبی که اعداد فروش از 140 هزار دلار بالاتر نرفت و با وجود این‌ که چهار فروش بالای این شب از آن عرب‌ها شد، اما نوزده اثر از ایرانی‌ها به فروش رسید که در این میان آثار حسین زنده‌رودی، فرهاد مشیری، پرویز تناولی، کوروش شیشه‌گران، رکنی حائری‌زاده و علی شیرازی فراتر از قیمت‌های پیشنهادی کاتالوگ حراج با بیشترین افزایش فروخته شد.

در این شب که باز هم رضا کیانیان مهمان ویژه حراج بود اثر مرحوم کیالی هنرمند سوری 140 هزار دلار، اثر صفان داحول هنرمند دیگر سوریه‌ای 118 هزار دلار، اثر مرحوم گریگوسیان لبنانی 112 هزار دلار و اثر ایمن بلبکی هنرمند جوان لبنانی 106 هزار دلار به فروش رسید. اما سرآمد فروش هنرمندان ایرانی در این شب، نقاشیخطی با عنوان ابیانه اثر حسین زنده‌رودی بود که 81 هزار و 500 دلار به فروش رسید.

رکورد دیگر این شب به نقاشی بسیار کوچک 30 در 30 سانتی‌متری فرهاد مشیری تعلق گرفت که پرتره یک مرد در زمینه قرمز رنگ بود و تقریبا چهار برابر قیمت پایه، 45 هزار دلار فروخته شد.

نقاشی رکنی حائری‌زاده 44 هزار دلار، اثری از کوروش شیشه‌گران 32 هزار و 500 دلار، نقاشیخطی از نصرالله افجه‌ای 30 هزار دلار و اثری از مسعود عربشاهی 22 هزار و 500 دلار به فروش رسیدند.

سه مجسمه کوچک از پرویز تناولی با وجود ابعاد بسیار کوچکشان با فروش‌های خوبی همراه شدند؛ اثر برنزی پیامبر عشق 35 هزار دلار و اثر سرامیکی بسیار زیبا و فانتزی پرنده آبی 27 هزار و 500 دلار فروخته شد.

در شب دوم چهاردهمین حراج کریستیز همچنین آثاری از  پوران جینچی 20 هزار دلار، فرزاد کهن 15 هزار دلار، شادی قدیریان 11 هزار و 500 دلار، پویا آریان‌پور 7500 دلار، جلال سپهر 7500 دلار، بابک کاظمی 7000 دلار، پرستو فروهر 5000 دلار و امیرعلی قاسمی 4000 دلار به فروش رسیدند.

پانزدهمین دوره حراج کریستیز اواسط پاییز 92 در دبی برگزار خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها