مدیر اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ گفت: سالانه 15 میلیارد ریال گل از ساوجبلاغ به کشورهای منطقه صادر می شود.
کد خبر: ۳۱۹۲۰۰

محمد تاج الدینی در گفتگو با مهر در ساوجبلاغ اظهار داشت:  ساوجبلاغ رتبه نخست تولید گل استان تهران را دارد.
 
وی گفت: در این راستا 600 هزار عدد از رقم بالا به تولید گل‌های آپارتمانی،10 میلیون به تولید گل‌های گلدانی مخصوص شب عید همچون پامچال و بقیه به گل‌های شاخه بریده اختصاص دارد.

وی افزود: از حدود 95 هکتار اراضی زیر کشت گلخانه‌ای این شهرستان 35 هکتار به تولید و پرورش گل اختصاص دارد.

این مسئول نرگس، رز، ارکیده (فلونپسیس)، لیلیوم، یوکا، ژربرا، استریلیزیا، آدا کادابرا و میخک را از جمله عمده‌ترین تولید گل‌های شاخه بریده این شهرستان ذکر کرد.
 
وی ارزش گل‌های تولید شده در این شهرستان را سالانه 72 میلیارد ریال دانست و گفت: بیش از 15 میلیارد ریال از این گل‌ها به کشورهای منطقه صادر می‌شود و بقیه هم به بازار داخل عرضه می‌شود.

تاج‌الدینی بیان کرد: گلخانه‌های گل این منطقه علاوه بر افزایش سهم تولیدات کشاورزی ساوجبلاغ برای 350 نفر هم به طور مستقیم شغل ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: بیشترین گلخانه‌های تولید گل ساوجبلاغ در بخش چهارباغ متمرکز هستند به طوری که این شهر در اصطلاح عامیانه به شهر پامچال هم شهرت دارد.

10 هکتار گلخانه کشت پامچال در ساوجبلاغ وجود دارد

مدیر جهاد کشاورزی ساوجبلاغ، لقب گرفتن این منطقه به شهر پامچال را وجود 10 هکتار گلخانه زیر کشت پامچال ذکر کرد.

وی با بیان اینکه اجرای سیاستهای تشویقی و حمایتی از سوی دولت نقش موثری در رونق بخش کشاورزی دارد، گفت: این برنامه‌ها می‌تواند در قالب ارائه تسهیلات بانکی و یا آموزش روشهای مدرن تولید، پرورش، آبیاری و یا دفع آفات و بیماری‌های گیاهی ارائه شود.

شهرستان ساوجبلاغ 30 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها